شهرداری تهران از خریدش منصرف شد

محمدرضا کمره‌ای؛ رئیس نخستین فروش آثار هنری قرآنی و برگزارکننده جشنواره بسم‌الله به خبرنگار مهر گفت: در روزی که حراج آثار قرآنی را در برج میلاد برگزار کردیم شهردار تهران به ضیافت ما آمدند و از میان آثار دو کار را انتخاب کردند که مجموع قیمت آنها تنها پنج میلیون تومان بود ولی هنوز هم برای بردن آنها اقدام نکرده و آنها را نخریدند.

وی ادامه داد: این درحالی است که خود وی بر اینکه تاکید داشت که این دو کار را شهرداری خریداری کرده است و خرید آنها قطعی است ولی با اتمام کار جشنواره و حراج آثار قرآنی و با توجه به عدم اقدام شهرداری و بی‌جواب گذاشتن تمام تماس‌های ما به این نتیجه رسیدیم که آثار عملاً پس فرستاده شده‌اند.

رییس فروش آثار هنری قرآنی تصریح کرد: دو اثری که شهردار تهران انتخاب کرده‌ بود “نقطه بای بسم‌الله” اثر عظیم فلاح به قیمت یک میلیون تومان  و تابلویی با نام “چهار قل” اثر مهدی فلاح به قیمت چهار میلیون تومان بود که به هنرمندان بازگردانده خواهد شد.

قالیباف چند سال پیش در خانه هنرمندان برای شهرداری تهران بیش از ۱۰ میلیارد ریال اثر هنری از انجمن نقاشانی که در آن زمان با وزارت ارشاد مشکل داشت خریداری کرد و یکی از خریدهای موفق دولتی‌ها از قشر هنری را رقم زد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.