شهرداری تهران راه را بر یک پیرزن بست + تصاویر

یک مرد در پی تخلیه نخاله‌‌‌های ساختمانی توسط عوامل شهرداری مقابل خانه‌اش از شهرداری منطقه ۱۴ تهران شکایت کرد.
طرح عمرانی بزرگراه امام علی (ع) در حالی باید تا خرداد ماه به پایان برسد که شهرداری هنوز نتوانسته برخی از ساکنان حاشیه این بزرگراه را برای تخلیه خانه‌‌‌های خود متقاعد کند به همین دلیل چند وقتی است برخی اقدام‌‌‌های باور نکردنی انجام می‌دهد. آخرین مورد این اقدام‌‌‌ها صبح روز نهم مهر ماه، وقتی اهالی کوچه ادبی‌فر در خیابان پیروزی از خانه خارج شدند انباشته‌ای از نخاله‌‌‌ها و زباله‌‌‌هایی را دیدند که مقابل ساختمان شماره ۱۱ این کوچه خالی شده بود. ساکن آن خانه، زنی پیر و ناشنواست که به همراه برادران خود هنوز متقاعد نشده خانه‌اش را در اختیار شهرداری قرار دهد به همین دلیل نیز با فشار‌‌های متعددی از جانب شهرداری منطقه ۱۴ روبه‌رو شده‌اند.
این خانه که مالکیت ورثه‌ای دارد به دلیل عدم قبول شرایط شهرداری توسط همه وراث هنوز تخلیه نشده و در اختیار شهرداری قرار نگرفته است. به همین علت هم عوامل نهاد شهری تهران از چندی پیش فشار‌‌هایی را آغاز کرده و در عملی غیر قابل قبول مقابل در این خانه را سد کرده‌اند. به طوری که ساکنان حتی نمی‌توانند خودرویشان را از خانه بیرون ببرند.

خانواده افشاری که صاحب ساختمان شماره ۱۱ کوچه ادبی‌فر هستند در پی این اتفاق با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتند و مراتب شکایت خود را اعلام کردند با حضور پلیس گزارشی تهیه شد و خانواده افشار با حضور در دادسرا از شهرداری منطقه ۱۴ شکایت کردند.
تخلیه نخاله‌‌‌های ساختمانی و دپوی آنها مقابل در این خانه نارضایتی اهالی کوچه ادبی‌فر را هم درپی داشته است. تجمع آب پشت این نخاله‌‌‌ها و ورود آن به داخل ساختمان، اهالی کوچه ادبی‌فر را بشدت آزرده کرده است. در کنار آن، بسته شدن راه عبور و مرور اهالی و مسدود شدن کوچه نیز دلیل دیگری برای ناراحتی اهالی کوچه شده به نحوی که آنها در گفت‌وگو با شوک از این اقدام شهرداری تهران بشدت گلایه کردند.

در همین رابطه گفته می‌شود شهرداری برای تخلیه خانه‌ای دیگر در همین منطقه، وقتی با ممانعت اهالی آن خانه مواجه شد اقدام به کندن خندق دور خانه کرد تا ساکنان نتوانند به درون خانه رفت و آمد کنند و سرانجام با همین ترفند آن ملک تخلیه شد! براساس قانون، شهرداری حق ندارد بدون قانع کردن مالک، ملکی را در اختیار بگیرد یا آن را تخریب کند و برای اینکار باید براساس شرایط قانونی از طریق مرجع قضایی موضوع را پیگیری کند، ولی متأسفانه شهرداری به جای اقناع، چندی است از راه زور وارد می‌شود و البته توفیقاتی هم داشته حتی اگر این توفیقات با نارضایتی شهروندان و مالکان به دست آمده باشد.

پایان مطلب/


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.