شهرداری که قصد زیر گرفتن یک شهروند را داشته/ دستگیری سردبیر«ندای درون»/کروبی عزیز! جبهه حرامیان جای شما نیست برگرد!

شهرداری که زمین های زیادی خریدو فروش نموده/حضور مشایی انتخابات رابا تنش هایی روبه رو خواهدساخت/حمله شورای هماهنگی سبزبه اصلاح طلبان شما قدرت طلب هستید!و…از مهمترین اخبارویژه روزنامه های دوشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگارن،  اخبار ویژه روزنامه ها امروز دوشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه کیهان:

مجمع روحانیون چرا این قدر در برابر منافقین منفعل است؟!

یک عضو مرکزیت مجمع روحانیون با ۳ سال تأخیر خواستار فرو بردن خشم، اصلاح ذات البین و مقابله با فتنه انگیزی و اختلاف شد.

مجید انصاری با تاکید بر شرکت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفته است: دلخوری هایی که به هر دلیل در جریان انتخابات گذشته پیش آمده است و کدورت ها با یک سعه صدر و گذشت متقابل کنار گذاشته شود.

وی افزود: نمی دانم این همه آموزه های اسلام درخصوص گذشت و فرو بردن خشم و بزرگواری و عفو در اخلاق اسلامی چه زمانی قرار است به کار گرفته شود، اگر اصلاح ذات البین به عنوان مقدس ترین کارها و عبادت هاست و منفورترین کارها فتنه انگیزی به معنای ایجاد اختلاف و خصومت بین برادران مسلمان است، چه ساز و کاری باید برای عمل کردن به این معروفات پیش گرفت.

انصاری گفت: فضای سیاسی کشور اقتضاء می کند با یک نگاه برادرانه، گذشت و اغماض، عفو و تفاهم به استقبال انتخابات ریاست جمهوری برویم و لازمه این کار این است که دست خناس ها و عناصر افراطی و جریانات مشکوک و کسانی که نان و نامشان در اختلاف افکنی و دمیدن در کوره اختلاف است، قطع شود.

وی توصیه کرد: در هر دو جبهه باید سعی کنند نسبت به افرادی که به دنبال اختلاف افکنی هستند با دیده شک و مراقبت نگاه کنند؛ گرچه می گویند باید حسن ظن داشت، ولی در فعالیت های سیاسی و در دنیایی که در معرض نفوذ سرویس های جاسوسی و منافقین هستیم، خوش باوری به همه افراد کارساز نیست، به کسانی که دنبال خبرهای نادرست و پرونده سازی های ناصحیح و اختلاف افکنی هستند و افراطی برخورد می کنند در هر دو جبهه باید با نگاه تردید و احتیاط نگاه کرد.

به رغم این اظهارات، مروری بر کارنامه برخی سران مجمع روحانیون و تندروهای همسو با آنان طی ۳ سال گذشته و حتی هفته های اخیر نشان می دهد که آنها بر خلاف رهنمودهای آقای انصاری، مشغول تفرقه انگیزی و فتنه انگیزی بوده اند. به عنوان مثال اعضای مجمع وقتی تندروی های کسانی چون موسوی و کروبی و حلقه اصلی مدیریت کننده آنها را که آلودگی های جدی به گروهک های ضد انقلاب داشتند، مشاهده کردند به جای اعتراض به روند قانون شکنی و آشوبگری با این جریان همراه شدند و به ادعای خائنانه و دروغ تقلب دامن زدند حال آن که می دانستند تقلب ۰۰۰/۰۰۰/۱۱ رأیی امکانپذیر نیست.

آن روز کسی در میان مجمع روحانیون به بازیگران لجوج فتنه نگفت بزرگواری به خرج دهید و خشم و هیجان خود را فرو ببرید بلکه تحریکاتی نیز صورت گرفت تا دعوت مکرر رهبر معظم انقلاب – از جمله در نماز جمعه و… – برای بازگشت به قانون و همدلی و برادری بی ثمر بماند.

آن روز اعضای مجمع و اصلاح طلبان همسو کمترین دغدغه ای نسبت به اختلاف انگیزی میان مردم نداشتند همان طور که امثال خاتمی طی هفته های اخیر نیز با تندروهایی نظیر عبدالله نوری هم پیاله شده اند، کسی که تابلوی باند مهدی هاشمی و گروهک نهضت آزادی و سازش با آمریکا و تخطئه حمایت از مقاومت فلسطین را یکجا بلند کرد و میداندار بخشی از ساختارشکنی های سازمان یافته در وزارت کشور دولت اصلاحات بود.

اصلاح طلبان اگر صداقت دارند باید اعلام کنند که در فتنه سال ۸۸ به نام آنها خیانت بزرگی صورت گرفته و حداقل همین امروز از آن عملکرد سراسر خیانت اعلام بیزاری و برایت کنند چرا که آن اتفاقات پروژه دشمن بوده و به خاطر واقع شدن در زمین دشمن انجام گرفته است. چاره جبران نیز خارج شدن از زمین دشمن و توبه از آن عملکرد است.

طی هفته های اخیر برخی از اصلاح طلبان و مشارکتی های فراری نشست های مشترکی با عناصر تابلودار ضد انقلاب در خارج کشور داشته اند که طبق معمول و به دلایل کاملا مشخص با سکوت مطلق مجمع روحانیون و کسانی چون آقای انصاری مواجه شده است. امثال ایشان در حالی که ادعای خط امام دارند کمترین اعتراضی به نشست های هماهنگی خاتمی یا امثال عبدالله نوری که مبانی خط امام(ره) را مورد هجمه قرار دادند، نکردند و سوال این است که چگونه می توان با گروهی تا این حد آلوده به گروهک ها، نگاه خوش بینانه داشت.

حمله شورای هماهنگی سبز به اصلاح طلبان شما قدرت طلب هستید!

تمایل اصلاح طلبان برای دور زدن تاکتیک شکست خورده تحریم انتخابات، اعتراض گروهک موسوم به شورای هماهنگی سبز را برانگیخت.

ارگان این شورا در واکنش به تقلای اصلاح طلبان نوشت: طی چند ماه گذشته و با رویکرد تجدیدنظرطلبانه ای که بخشی از نیروهای منتسب یا مدعی اصلاح طلبی اتخاذ کرده اند، مسئله ضرورت برخورد فعالانه نیروهای اصلاح طلب در جهت یافتن برون رفتی از بن بست سیاسی که کشور با آن مواجه است به طور مکرر و با ادبیات گوناگون مطرح شده است. در همین راستا، موضع جنبش سبز در عدم شرکت در انتخابات مجلس، مورد نقد قرار گرفته و از این گونه کنش های جمعی، به عنوان «انفعال سیاسی» یاد می شود. در پس این تحلیل، انگیزه های گوناگونی قابل شناسایی است. توجیه شرکت در آن انتخابات توسط برخی از چهره ها، از حاشیه درآمدن افراد و حلقه هایی از اصلاح طلبان که پس از حوادث سال ۸۸ گزینه حاشیه نشینی و انتظار برای فرصتی بهتر را انتخاب کردند.

کلمه می افزاید: مغالطه بزرگی که توسط این جریان تجدیدنظرطلب تکرار می شود، اتصاف مقاومت مدنی منفی به انفعال است. از این دیدگاه، کنش های مدنی جمعی مانند عدم شرکت در انتخابات به نشانه انتقاد به آزاد نبودن آن انفعالی و بی ثمر است.

کلمه با متهم کردن اصلاح طلبان به قدرت طلبی نوشت: شاید ریشه این تفسیر غلط از مقاومت مدنی منفی به انفعال سیاسی را بتوان در ذهنیت حاکم بر اکثریت اصلاح طلبان تجدیدنظرطلب جستجو کرد که ناشی از بیگانگی آنان با چگونگی کارکرد جنبش های مدنی است. همین عدم شناخت نسبت به ماهیت جنبش های اجتماعی جدید باعث شد که در فرصت طلایی سال های دولت اصلاحات، اصلاح طلبان به قدرت رسیده، به بازی در چارچوب قدرت رسمی سرگرم شوند و به تدریج و شاید ناخودآگاه، حفظ خود در قدرت را بر پیگیری مطالبات ترجیح دهند. پیگیری مجدانه پروژه بازگشت به زمین بازی سیاست رسمی توسط اصلاح طلبان تجدیدنظرطلب، تجلی دوباره ناآگاهی شان است. این دسته از اصلاح طلبان، تمامی هویت خود را تنها و تنها در حضور در قدرت رسمی تعریف می کنند و از بازتعریف خود در قامت کنشگران یک جنبش اجتماعی ناتوان یا گریزان اند. از همین روست که با تمسک به برخی تئوری های جامعه شناختی منسوخ،برکشیدن شخصیت های سیاسی در رسانه های خود، واقعگرا خواندن خود و خیال پرداز شمردن کنشگران جنبش سبز، دادن علامت به اقتدارگرایان و در انتظار علامت آنان نشستن، درصدد بازسازی فضای پیش از سال ۸۸ هستند.

کلمه نوشت: واقعیت اما این است که پس از انتخابات پرتخلف و تقلب سال ۸۸، جامعه وارد مرحله جدیدی شده و تلاش برای بازگرداندن وضعیت به شرایط پیش از انتخابات را اگر نه ناممکن، با دشواری های فراوانی مواجه کرده است. روند اعتمادسازی از صندوق رای شروع نمی شود، بلکه به آن ختم می شود. آزادی سران جنبش سبز و زندانیان سیاسی گام هایی است که باید پیش از آن برداشته شود.

یادآور می شود برخی اصلاح طلبان پیش از انتخابات مجلس آزادی عناصر بازداشتی را شرط بازگشت خود به عرصه سیاست و انتخابات اعلام کرده بودند اما پس از بی اعتنایی نظام، همان ها مدعی شدندکه قائل به چنین شرطی برای بازگشت به عرصه سیاست نیستند. همین امر اعتراض عناصر متواری و خارج نشین را باعث شده است. آنها البته به درستی از سران جبهه اصلاحات که در فتنه و آشوب سه سال پیش نقش داشتند می پرسند در صورت بازگشت به عرصه انتخابات، ادعای تقلب در انتخابات چه می شود؟

کروبی عزیز! جبهه حرامیان جای شما نیست برگرد!

«آقای کروبی! ما اشتباه کردیم و در دام چاله تقلب افتادیم. تقلب اصلی در جبهه خودی بود که جنس بدل را به اسم اصلاحات به ما قالب زدند».

این مطلب را یکی از حامیان خارج نشین کروبی در نامه ای خطاب به وی نوشت. داریوش سجادی (مدیر شبکه ماهواره ای متوقف شده هما) که در انتخابات سال ۸۸ از کروبی حمایت می کرد، با اشاره به کلاهبرداری برخی اطرافیان وی می نویسد: سال گذشته به آن سخنگوی خود خوانده و یکشبه چریک شده تان گوشزد کردم «لااقل در کسوت جدید و اپوزیسیونی تان ادعای سخنگوئی شیخ را واگذارید و روی پای خود بایستید و شیخ را به حال خود بگذارید. برای شیخ اگر چنین ماجراجوئی هائی ارزش داشت به فرزندشان امر نمی کرد که تحت هیچ شرایطی کشور را ترک نکنند! تا اینک مانند عموم اپوزیسیون خارج از کشور مبتلا به هذیان گوئی سیاسی شوند».

وی خطاب به کروبی تصریح کرد: حاجی! شیخ مهدی عزیز! ما اشتباه کردیم و در «دام چاله تقلب» بازی خوردیم. نه آن که تقلب نشد. تقلب شد اما تقلب اصلی در جبهه خودی بود! تقلب آنجا بود که به «بهانه تقلب» جنس بدل را به اسم اصلاحات و سبزینگی! به ما قالب زدند! تقلب آنجا شد که با گشاده دستی، مغرضین و معاندین و دشمنان امام و اسلام و نظام و انقلاب را به اسم «طلایه داران رأی من کو»! به جنبش اصلاح طلبی پلمپ کردند! تقلب واقعی جایگزین کردن «نه غزه- نه لبنان» به روز قدسی بود که از امام به افتخار یادگار داشتیم!

سجادی ادامه می دهد: تقلب اصلی جایگزین کردن «جمهوری ایرانی» با جمهوری اسلامی بود که بچه های خمینی از خرداد ۴۲ تا بهمن ۵۷ برای استقرارش مبارزه کردند از بهمن ۵۷ تا تیر ماه ۶۷ برایش با همه حرامیان جنگیدند و در همه سال های سازندگی و اصلاحات برای حراست اش خون دل خوردند. تقلب آنجا شد که سرایندگان آن ناساز سروده «مرگ بر اصل ولایت فقیه» را نمایندگان اصلاح طلبان در انقلابی کردند که خمینی شان برای آسیب نرسیدن به مملکت، ایشان را توصیه به طرفداری از آن کرده بود!

وی تصریح کرد: حاج شیخ مهدی عزیز: غبار فتنه بعد از سه سال اینک خوابیده. به اطراف خود بنگرید. حرامیان، واقعیت خود را با شفافیت نشان دادند. ایشان و امثال ایشان همچون «دوآلپا» برگرده شما نشستند. پشت شما سنگر گرفتند و در حالی که نه «امام» و نه «انقلاب امام» و نه «نظام امام» و نه «اسلام امام» را قبول داشتند، به دروغ شولای صلاح به بر کردند! جای شما آنجا نیست! جای شما در میانه ایشان نیست! اینها قوم «یاجوج و ماجوج»اند! به حیلت از قامت بلند شمایان بالا می روند و با گذشتن از شما و شمایان و حصول پلشتی های شان «شما» را نیز قربانی شوم خواهی شان خواهند کرد.

۸نفر جور شد می ماند ۹۹۲/۹۹۹/۷۴ نفر دیگر!

هنر اپوزیسیون، شیپورنوازی از سر گشاد آن است.

سایت اینترنتی خودنویس با اشاره به تجمعات گاه به گاه محافل ضدانقلاب و خالی بندی های انجام گرفته در این نشست ها نوشت: سر گشاد شیپور چند صباحی است حسابی برای خودش در دل اپوزیسیون ساکن خارج کشور جا باز کرده است! جالب اینجاست که هر کس شیپوری به دستش می افتد و روی صحنه می آید بلافاصله، آن را سر و ته کرده و سر گشادش را به دهان مبارک نزدیک می سازد و جالب تر اینکه از همین سر گشاد شیپور با مهارت و به آسانی، قطعات زیبایی در مایه سیاست می نوازد که موجب حیرت می شود.

نویسنده خودنویس ادامه می دهد: پس از آنکه قطعات فدرالیزم و سکولاریزم و دموکراسی از سر گشاد شیپور نواخته شد و همه را به وجد آورد نوبت نواختن قطعه ای در مایه اتحاد و شورای ملی و انتخابات آزاد رسیده که اساتید فن در حال آماده سازی نتها و ساخت آهنگ آنها هستند اما هنوز نتها ساخته نشده انواع و اقسام نام ها را بر روی قطعات نهاده اند از کنگره ملی گرفته تا شورای ملی!

وی ادامه می دهد: شورای ملی؟ انتخابات؟ کی و کجا و چگونه؟ نکته همین جاست که برای یافتن پاسخ، حاضرین در کنسرت (کنفرانس) مجبورند پشت صندلی ها میخکوب شوند. اتحاد می کنیم تا انتخابات آزاد برگزار کنیم. ما ۷ نفریم و کجائیم زیاد مهم نیست. مهم همین اسم ملی آن است. باز خدا را شکر ۸ نفر در خارج کشور متحد شدند که با فرض اینکه جمعیت ایران هفتاد و پنج میلیون نفر است، می ماند «هفتاد و چهار میلیون و نهصد و نود و نه هزار و نهصد نود و دو نفر» دیگر که زیاد مهم نیست. مشکل اتحاد هم که حل شد می ماند، جای برگزاری که آن هم زیاد سخت نیست. یک سالنی، باغی، اتاقی اجاره می کنیم و صندوق می گذاریم. البته از حالا گفته باشیم که بعدا ننویسند پول این صندوق ها و محل مراسم را خارجی ها دادند. نه خیر دونگش را خودمان می دهیم.

روزنامه وطن امروز :

تجلیل گاردین از اخبار شرق، اعتماد و خبرآنلاین در قبال سوریه

روزنامه انگلیسی «گاردین» صراحتا از اینکه خبرنگاران برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب در داخل ایران به پیگیری مطالبات کشورهای غربی در زمینه‌های مختلف می‌پردازند، اعلام رضایت کرد. گاردین در مطلبی با اشاره به شرایط خاص کشور سوریه، درباره رویکرد ایران در این باره نوشت: «در صحنه بین‌المللی، مسؤولان ایران نشان داده‌اند که اراده تزلزل‌ناپذیری در حمایت از حکومت بشار اسد در سوریه دارند اما دقت در فضای رسانه‌ای ایران نشان می‌دهد که این رویکرد قاطع در برخی رسانه‌ها پیگیری نمی‌شود.

در حالی که روزنامه‌ای مانند کیهان و خبرگزاری فارس، خط حکومت را در این مساله پیگیری می‌کنند اما برخی رسانه‌ها مانند روزنامه شرق و اعتماد دست به انتشار گزارش‌هایی در حمایت از معترضان در سوریه می‌زنند و برخلاف چیزی که جمهوری اسلامی دنبال می‌کند، این سوال را از مخاطبان خود می‌پرسند که آیا واقعا ایران طرف درستی را در این میان گرفته است؟» به گزارش رجانیوز، این روزنامه انگلیسی در بخش دیگری از مقاله خود، به سایت «خبرآنلاین» هم اشاره کرده و با انتشار بخشی از مصاحبه با محمدعلی سبحانی، سفیر پیشین ایران در لبنان در این سایت خبری، ضمن تمجید از رویکرد خبرآنلاین، به نقل از این سایت نوشته است: «همه جهان در برابر سوریه ایستاده و ما اینجا ایستاده‌ایم در دفاع از سوریه؛ کشوری که متهم به جنایت علیه بشریت است. ما در این باره خوب بازی نمی‌کنیم».

گفتنی است، ایجاد شبکه جذب و آموزش محرمانه و سری در کشور با هدف جذب نخبگان رسانه‌ای و سیاسی، برقراری ارتباط تنگاتنگ با شبکه‌های معاند و ضدانقلاب خارجی بویژه گروهک تروریستی منافقین و برخی گروهک‌های دیگر و فعالیت‌های گسترده جاسوسی هوشمند از طریق تولید و نیز ارائه محتوا از نقاط استراتژیکی مانند اطلاعات وزارتخانه‌های حساس، سفارتخانه‌ها و حتی مناطق خاص مانند سکوهای نفتی از مهم‌ترین محورهای عملیاتی این شبکه‌های کوچک خبرنگاران با پوشش فعالان و همکاران بی‌بی‌سی فارسی در ایران است.

مواضع ‌ما ربطی به پشتیبانی ‌مالی انگلیس ندارد!

صفحه فارسی سایت بی‌بی‌سی در هفته‌های اخیر اقدام به راه‌اندازی یک بخش ویژه با عنوان «دور جدید تحریم‌ها علیه ایران» کرده است تا ضمن پیگیری پروژه فضاسازی روانی و مدیریت افکار عمومی در میان مردم ایران و حتی ایرانیان خارج از کشور، به تشدید فشار بر مردم ایران از طریق اعمال تحریم‌های بیشتر کمک کند.

اما تلویزیون دولتی انگلیس برای توجیه این اقدام ضدایرانی خود، بهانه جالبی تراشیده و با تقدیس قدرت‌های جهانی، تلویحا اعمال نفوذ و فشار آنها را دلیل این ماجرا دانسته و نوشته است: «در صفحات تحریم‌ها، ما به همه جوانب پرداختیم. به وضع‌کنندگان تحریم و مخالفانش هردو، اما نباید فراموش کنیم کسانی که این تحریم‌ها را وضع کرده‌اند، بزرگ‌ترین قدرت‌های جهان هستند و وزنی که آنها دارند با وزن مخالفان تحریم که فعالان اقتصادی یا اجتماعی هستند، قابل مقایسه نیست». نویسنده این مطلب در بخش دیگری از مطلب خود، تظاهر به بی‌طرفی را عامل حمایت از تحریم‌ها علیه ایران و ترساندن مردم از عواقب آنها دانسته و نوشته است: «با یکی از سردبیران سایت بی‌بی‌سی فارسی، نظر مخاطب دیگری را مطرح کردم که گفته پوشش اخبار وظیفه یک شبکه خبری است اما برای ما شنیدن این خبر‌ها خوشایند نیست بویژه اگر از زبان یک هموطن با بی‌تفاوتی بیان شود».

اما پشت‌پرده اصلی این اقدام وطن‌فروشانه فارسی‌زبانان شاغل در بی‌بی‌سی را باید در پاراگراف انتهایی این مطلب جست؛ جایی که سردبیر این سایت صراحتا «وزارت خارجه بریتانیا» را مسؤول تامین مالی این شبکه خبری عنوان کرده است. البته نویسنده سایت بی‌بی‌سی مدعی شده این وزارتخانه با وجود تامین مالی بی‌بی‌سی، هیچ دخالتی در محتوای تولیدی آن ندارد!

حمله به ورزشکاران اسرائیلی در المپیک!

خبرگزاری فرانس‌پرس مدعی شد: در پی حمله به توریست‌های اسرائیلی در بلغارستان، اسکاتلند یارد و MI5 در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر، دولت اسرائیل ماموران امنیت داخلی (شین‌بث) را به منظور حفاظت از ورزشکاران این رژیم به لندن اعزام کرده است. بر پایه این گزارش، گفته می‌شود گروهی از موساد به نام «سرنیزه» به اروپا اعزام شده تا به دنبال تیمی که با ایران و حزب‌الله همکاری می‌کند، باشد.

ایران ۲ آلمانی، یک سوئدی، ۲ بریتانیایی و کارشناسان امنیتی را برای این حملات در اختیار گرفته است! این خبرگزاری همچنین در گزارش خود آورده است: به منظور آماده شدن در برابر این حملات، اتاق‌های ویژه‌ای برای ورزشکاران و تماشاگران در زیر استادیوم المپیک لندن در جهت حفاظت از آنها ساخته شده است. همچنین، ساندی‌تایمز نوشت: در صورت وقوع حمله، نیروهای امنیتی افراد مهم را در اتاق‌های ویژه قرار می‌دهند. یکی از افرادی که ماموران اسرائیلی در آستانه بازی‌های المپیک دنبال آن هستند، فردی است که پاسپورت آمریکایی دارد و پس از انفجار بلغارستان از این کشور فرار کرده است. هیات ۳۸ نفره ورزشکاران رژیم صهیونیستی ۱۲ روز پیش به انگلیس سفر کرد.

روزنامه تهران امروز:

پیام احمدی نژاد در دستان بقایی

حمید بقایی به منظور تقدیم پیام کتبی رئیس جمهور به قاهره سفر می کند. حمید بقایی، مشاور رئیس جمهور در این دیدار ضمن گفت و گو با مقامات مصر پیام کتبی محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور کشورمان را تسلیم می کند. این پیام کتبی حاوی دعوت از مقامات مصر برای شرکت در نشست سران جنبش غیر متعهدها در تهران است.

معاون رئیس جمهور ۳هفته سرکار نرفته است!

نماینده بجنورد در مجلس با اشاره به اینکه معاون منابع و سرمایه انسانی رئیس جمهور به مدت سه هفته سرکار خود نرفته است، گفت: تمام مکاتبات این حوزه معلق مانده است.

موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون بودجه با اشاره به تغییرات مکرر معاونان برامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: حذف سازمان مدیریت و برنامه ریزی امکان هرگونه برنامه ریزی، مدیریت و رعایت شاخص های توسعه را منتفی کرده و رفتارها و عملکردهای موقتی و کوتاه مدت بدون توجه به شاخص های توسعه مناطق حتی با وجود سفرهای مکرر استانی به دلیل اجرایی نشدن مصوبات و عدم رعایت عدالت در مصوبات و اعتبارات برای استان ها تاثیرات نامطلوبی را در رفع نابرابری ها در برداشته است.

روزنامه ملت ما:

فعالیت های انتخاباتی زود هنگام در دانشگاه ها

یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده که سابقه کاندیداتوری در دوره نهم ریاست جمهوری را نیز در کارنامه خود دارد به گسترش دامنه فعالیت های انتخاباتی خود در دانشگاه ها پرداخته است.

گفتنی است وی با تشکیل و راه اندازی ستادهای دانشجویی خود به عضو گیری افراد در پوشش فعالیت های ارزشی و تبلیغی پرداخته است که البته برآوردها نسان می دهد فعالیت های مذکور بیش تز جنبه ضد تبلیغی پیدا کرده اند.

رطب خورده منع رطب می کند!

یکی از جریانات سیاسی که با وجود ادعاهای بسیار متاسفانه همواره از شیوه های غیر اخلاقی و تخریب شخصیت ها به بارزترین شکل ممکن استفاده می کند و اخیرا توپخانه رسانه ای و افراد سرشناس خود را به میدان آورده و درنفی تبلیغات زودرس انتخاباتی داد سخن به میان آورده بود، این روزها برخلاف شعارهای خود با تمام توان و به شکلی عجولانه به فضای انتخاباتی ورود کرده و در گوشه و کنار سعی در مطرح کردن نام نامزدهای احتمالی خود دارد.

نکته آن که فارغ از نام نامزد نهایی این جبهه، تاکنون حدود ۵۰ وبلاگ حامی برای کاندیدای نهایی این جبهه راه اندازی شده و به شدت در حال فعالیت است.

دستگیری سردبیر«ندای درون»

« احمد شریعت» سردبیر یکی از سایت های وابسته به گروه انحرافی که نقش ویژه ای در القای شبهات اعتقادی در حوزه های اندیشه اسلامی داشته ، پس از احضار به دادگاه وارایه توضیحات، بازداشت شده است.

گفتنی است سایت مذکور چندی پیش به نقل از یکی از همین عناصر گفته بود: «بدیهی فرض کردن عصمت معصومین به صورت اولیه موجب تحجر است.»

روزنامه قدس:

مفتی سعودی: زنان عقل ندارند!

یک مفتی سعودی با تأکید بر مخالفتش با استفاده زنان و کودکان از تلفن همراه و شبکه های اجتماعی اینترنتی، آنها را بی دین و بدون عقل و خرد دانست.

براندازی «توهم» بود

مسعود بهنود، همکار سلطنت طلب بی بی سی انگلیس گفت:همه رسانه‌های اپوزیسیون نظیر جرس دچار بلا شده اند و سینه خیز می روند. بهنود گفت:تصور براندازی جمهوری اسلامی توهم بود.

موج اخراجها در رادیو زمانه

به دنبال شدت یافتن اختلافات بین کارکنان ایرانی رادیو زمانه با مدیر هلندی آن، این مسأله منجر به استعفا یا اخراج تعدادی از کارکنان این رادیو شده است.

روزنامه جمهوری اسلامی:

حضور مشایی انتخابات را با تنش هایی رو به رو خواهد ساخت

* تبلیغات زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری حالا به جریان معروف به انحرافی کشیده شده است. سایت روزنامه دولتی ایران نوشت: برخی نظرسنجی‌های منتشر نشده مراکز رسمی نشان می‌دهد، اسفندیار رحیم مشایی محبوب‌ترین چهره سیاسی کشور است. بسیاری از صاحبنظران معتقدند حضور رحیم مشایی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری زمینه‌ساز مشارکت حداکثری و انتخابات رقابتی خواهد بود. در مقابل برخی دیگر بر این باورند که حضور مشایی حتی درصورت تایید صلاحیت، انتخابات را با تنش‌هایی روبرو خواهد ساخت.

انفجار در ریاض

* رسانه‌های خارجی از انفجار در مقر وزارت اطلاعات عربستان سعودی و کشته شدن معاون رئیس سازمان اطلاعات این کشور خبر دادند. به گزارش الفجر پرس، مقر وزارت اطلاعات عربستان سعودی در ریاض دیروز منفجر شد و بر اثر آن، “مشعل القرنی” معاون بندر بن سلطان رئیس سازمان اطلاعات عربستان کشته شد.

این سایت خبری اعلام کرد که هنوز نتوانسته است از طریق منابع ویژه این خبر را تایید کند. دو روز قبل از این انفجار، بندر بن سلطان با حکم شاه عبدالله، به ریاست وزارت اطلاعات عربستان منصوب شده بود.

شهرداری که قصد زیر گرفتن یک شهروند را داشته

* شهردار یکی از شهرهای استان مازندران در اقدامی تعجب برانگیز در حین درگیری لفظی با یک شهروند، سیلی محکمی به گوش او زد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که ظاهراً آقای شهردار قطعه زمین شخصی خود را ۲ ماه قبل به این شهروند فروخته و چکی را هم بعنوان ودیعه دریافت نمود و به علت تعلل برای انتقال سند در چند مرحله درگیری لفظی میانشان به وجود آمده و آقای شهردار پس از آن که با خودروی شهرداری قصد زیر گرفتن این شهروند را داشته در مقابل اعتراض او پس از نثار فحش و ناسزا با پیاده شدن از خودرو، به صورت این شهروند سیلی زده و بلافاصله از محل درگیری دور می‌شود و این شهروند درحالی که تعدادی از شهروندان نظاره‌گر ماجرا بودند ضمن تماس با پلیس ۱۱۰ اقدام به تنظیم صورت جلسه می‌نماید.

طبق شنیده‌ها با پیگیری حقوقی این پرونده از سوی شهروند مضروب موضوع از سوی مراجع ذیصلاح دردست بررسی می‌باشد. شهردار یاد شده در طول دوران خدمت خود زمین‌های زیادی را خرید و فروش نموده است.

روزنامه خراسان:

دستور رحیمی برای صیانت از خطوط نفت و گاز

معاون اول رئیس جمهور در نامه ای به تمام وزارتخانه ها و سازمان های دولتی آن ها را مکلف کرده است پیش از آغاز عملیات عمرانی، صورت وضعیت حریم و مسیر خطوط لوله نفت و گاز آن منطقه را از وزارت نفت دریافت کنند تا هیچ خسارتی به این خطوط وارد نشود. رحیمی همچنین از معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری خواسته است تخصیص اعتبار به این پروژه ها منوط به رعایت شرط گفته شده باشد.

بخشنامه دولت برای داوری اختلافات تجاری

یک مسئول ارشد دولتی در نامه ای به موسسات دولتی و عمومی کشور از آن ها خواسته است در تمام قراردادهای انگلیسی و فارسی که نیازمند تصریح به ارجاع این قراردادها به بخش داوری است، مرکز داوری اتاق ایران را به عنوان داور تعیین کنند و هیچ مرجع داوری دیگری در زمینه هایی چون انعقاد، اعتبار، فسخ، نقض یا تفسیر قراردادها دخیل نشود.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.