شهرری را نمی‌شود از تهران جدا کرد

جام جم آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نباید میان تهران و مناطق حاشیه ‌ای آن دیوار شکل گیرد و آ‌نها را از هم جدا کنیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، چمران در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طرح جداسازی ری از شهر تهران افزود: شهر تهران در محل قدیمی ری ساخته شده و گسترش یافته است و شهرری را نمی‌شود از تهران جدا کرد زیرا این کار به منزله بریدن دست از بدن است.

وی گفت: مدیریت چندکاره ، نظریه شکست خورده ای است و این جداسازی به نفع مردم نیست برهمین اساس مسئولان محلی و مردم مدافع این طرح نیستند.

چمران با بیان این که قانون تقسیمات کشوری اشکال دارد و باید آن را به جای  اجرا اصلاح کرد، گفت: زمانی که فرمانداری جداگانه برای شهرری ایجاد شد باید قانون تقسیمات کشوری اصلاح می‌شد.

چمران افزود: طرح جداسازی شهرری از شهر تهران شاید از نظر مالی به نفع شهرداری باشد ولی به نفع مردم نیست و هم‌اکنون اعتبارات شهرداری عادلانه توزیع و در منطقه ۲۰ بیش از درآمدهای آن منطقه هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح تفصیلی ، ری جزو شهر تهران است، گفت: جدایی ری از تهران به مشکلاتی شبیه جدایی شهر قدس و چهاردانگه منجر می‌شود.

چمران افزود: با جداسازی شهرری از شهر تهران زمین‌های کشاورزی این منطقه تبدیل به سوله می‌شود و آن زمان است که مردم اعتراض می‌کنند.

وی با تاکید براینکه یکپارچگی و تجمیع مناطق کوچک به نفع شهرهاست، گفت: باید به طرح جداسازی شهرری از تهران ، علمی و منصفانه نگریسته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: تهران شهری یکپارچه متشکل از شمیرانات و ری است و در طرح تفصیلی و جامع شهرتهران، محدوده این شهر تا فرودگاه امام خمینی (ره) تعریف شده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.