شهروندان با جاذبه های گردشگری شمیران آشنا شدند

اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک اعلام کرد:

به منظور معرفی هرچه بیشتر جاذبه های گردشگری شمیران ،ایستگاه گردشگری در شمال تهران بر پا شد و با نمایش آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی شمیران مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  از شهرداری منطقه یک، محسن جلالی فراهانی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک با بیان مطلب فوق اظهار داشت: کارگروه گردشگری کانون جوانان در  هفته گردشگری با هدف معرفی پتانسیل های گردشگری، ایستگاه آشنایی با جاذبه های گردشگری شمیران را در مجموعه فرهنگی هنری نیاوران دایر نمود.
 
وی گفت: این ایستگاه در مجموعه نگارخانه جهان نما و دارای بخش های متنوع و جذاب شامل اطلاع رسانی عمومی جاذبه های گردشگری، بخش نمایشگاهی معرفی جاذبه ها، پخش فیلم و برگزاری کارگاه های گردشگری تخصصی بود که شهروندان از بخش های مختلف آن بازدید کردند و با جاذبه های دیدنی شمیران آشنا شدند.
 
وی گفت: در کارگاه های گردشگری تخصصی امکان ارائه اطلاعات تخصصی در زمینه تهران و شمیران در قالب مشاوره و راهنمایی به صورت گروهی برای بازدیدکنندگان فراهم شده بود.
 
جلالی افزود:آشنایی با آثارخانه های خانه های قدیمی، عمارت ها و بناهای تاریخی شمیران، وجه تسمیه، پیشینه شناسی و ویژگی های منحصر به فرد محله های شمیران ، طبیعت گردی در شمیران ،ایمنی در گردشگری، آشنایی با تجهیزات و لوازم مهم ایمنی، کمک های اولیه و امداد و نجات، باغ ایرانی ، بررسی کالبدی باغ ایرانی، بازشناسی عناصر موجود در باغ ایرانی، فرش دستبافت با نگاه اجمالی بر طرح و نقش فرش و نقش اسطوره بر فرش ایرانی در این کارگاه‌ها ارائه شد.
 
وی  افزود: در بخش اطلاع رسانی عمومی جاذبه های گردشگری، اطلاعات عمومی و کلی در حوزه تهران، شمیران و ری در قالب پوستر و بنر  ارائه شد و حضور یک راهنمای تمام وقت برای ارائه اطلاعات به تمامی بازدیدکنندگان مدنظر قرار داشت.
 
وی برگزاری چند تور بزرگ گردشگری را از دیگر اقدامات دانست و گفت:  تور ویژه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ، تور علمی شناخت مشاغل ویژه دانش آموزان ، دو تور دانشجویی ویژه دانشجویان تازه دانشگاه شهیدبهشتی به صورت متمرکز توسط واحد رفاه مرکز خدمات اجتماعی و رفاهی در سطح منطقه برگزار شد.
 
جلالی گفت: این تورها شامل بازدید از موزه های سطح منطقه از جمله موزه سینما، موزه موسیقی، موزه تماشاگه زمان، موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد، کاخ موزه نیاوران، مرکز علوم و ستاره شناسی، گلزار شهدای چیذر و امامزاده علی اکبر(ع) بود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.