شهروندان خرمشهر از متصاعد شدن بوی تعفن پساب های صنعتی گله مندند

جمعی از آنان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآور شدند: مدت زیادی است که بوی های نامطبوعی در سطح شهر به مشام می رسد که برای بسیاری از ساکنان این شهر به ویژه سالخوردگان و بیماران قلبی و عروقی آزار دهنده است.

یکی از شهروندان خرمشهری گفت: چند وقتی است که انتشار بوی نامطبوع که می گویند ناشی از پسماندهای کارخانه الکل‌سازی است, باعث آزار و اذیت ما می شود.

‘محمود مطوری’ افزود: این بوی نامطبوع در روزهایی که هوا شرجی و مرطوب است تشدید می شود و واقعا غیرقابل تحمل است.

وی اضافه کرد: به همین منظور خانواده ها رغبتی برای تفریح و گشت و گذار در این شهر نشان نمی دهند و بیشتر اوقات خود را در خانه می گذرانند.

‘زهرا محمدی’ یکی دیگر از شهروندان خرمشهری نیز گفت :شدت انتشار بوی تعفن دیشب به قدری زیاد و شدید شده بود که براحتی نمی توانستم نفس بکشم.

وی ادامه داد: کودکان ما به علت تشدید آلودگی فضای شهر از بازی کردن در خارج منزل محروم شده اند.

‘سعیده صوفی’ دیگر شهروند خرمشهری نیز با انتقاد از انتشار بوی تعفن در سطح برخی از مناطق شهر تاکید کرد: هر واحد صنعتی که برای تولید محصولی در این شهر آغاز بکار می کند باید تمام استانداردها و مسایل زیست محیطی را طبق قانون رعایت کند, ولی متاسفانه عدم نظارت صحیح باعث به خطر افتادن سلامتی مردم شده است.

وی ادامه داد: مدت زیادی است که شنیده می شود که انتشار این بوی تعفن ناشی از فعالیت کارخانه الکل سازی در شهرک صنعتی خرمشهر است, ولی تاکنون جهت رفع این معضل زیست

اقدام موثری صورت نگرفته است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر انتشار بوی تعفن را ناشی از فاضلاب شهرک صنعتی خرمشهر عنوان کرد و افزود: پیشتر فکر می کردیم که بوی نامطبوع مربوط به کارخانه الکل سازی است, ولی هم اینک با پیگیریهای انجام شده معلوم شد که بوی نامطبوع از حوضچه های تخلیه فاضلاب شهرک صنعتی خرمشهر متصاعد می شود.

‘محمد حسین فقیه’ افزود: خروجی های پساب کارخانه الکل سازی را کنترل کردیم و مشخص شد که انتشار بوی تعفن از فعالیت این کارخانه نیست.

وی حوضچه های تخلیه فاضلاب شهرک صنعتی را چهار حوضچه بر شمرد و افزود: در این حوضچه ها به وسعت یک هکتار روزانه بین۶۰ تا ۹۰ هزار لیتر پساب کارخانه ها اعم از پساب انسانی و شیمیایی تخلیه می شود.

فقیه احداث تصفیه خانه فاضلاب مرکزی ویژه شهرک صنعتی را تنها راهکار جلوگیری از آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: با احداث این تصفیه خانه و انجام عملیات ته نشینی و هوا دهی و یکسری کارهای فیزیکی علاوه بر کاهش آلودگی، می توان آب حاصل از تصفیه فاضلاب را برای کشاورزی و آبیاری فضای سبز شهر مورد استفاده قرار داد.

ک/۴/ ۷۱۰۰/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۹۷۲۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.