“شهرک سازی” در تهران جان تازه گرفت

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

رییس کانون سراسری انبوه سازان از تاثیر صددرصدی تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی بر کنترل بازار مسکن خبر داد.

به گزارش ممتاز، ایرج رهبر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، با بیان این‌که شهرک‌سازی توسط بخش خصوصی به‌عنوان مکمل تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی مطرح شده است، گفت:‌ برنامه‌ریزی برای پایلوت اولین شهرک مسکونی توسط شرکت‌های بخش خصوصی در غرب تهران انجام شد .

رئیس کانون سراسری انبوه سازان در ادامه تصریح کرد:‌ شهرک‌سازی با مالکیت بخش خصوصی عملیاتی می‌شود و لازمه آن در اختیار داشتن منابع مالی مطمئن برای اجرا است.

رئیس انجمن سراسری انبوه‌سازان با اشاره به اینکه طرح ما یکی از پکیج‌های اجرایی بسیار خوب ساخت و ساز برای افزایش تولید مسکن است، گفت: مجوز شهرک‌سازی از سوی وزارت راه و شهرسازی اخذ شده است و چند منطقه در غرب تهران را برای این کار در نظر گرفته‌ایم.

رهبر ادامه داد: مناطقی در شهریار و رباط‌کریم برای شهرک‌سازی انتخاب شده که امیدواریم بتوانیم این کار را اجرایی کنیم، برای آغاز ساخت‌ و سازها باید مجوز شورای عالی شهرسازی را نیز اخذ کنیم.

وی با اشاره به اینکه ارائه تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی نقش صددرصدی در کنترل بازار مسکن دارد افزود: با ارائه این میزان تسهیلات بازار مسکن در شهرهای کوچک به تثبیت می رسد.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان در ادامه خاطر نشان کرد: با رشد تسهیلات میزان عرضه مسکن به بازار افزایش در نتیجه مانع افزایش قیمت مسکن می شویم.

منبع: باشگاه خبرنگاران



آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.