شهریه‌های سنگین، دانشجویان انگلیسی را از این کشور فراری داد

۰۶م آذر ،

90-65.jpg

تحصیل در کشورهای دیگر در مقایسه با تحصیل در دانشگاه‌های داخلی این روزها مزایای شغلی و مالی بیشتری برای دانشجویان انگلیسی به ارمغان می‌آورد. چرا که این کشور بالاترین میزان شهریه‌ها را نیز در بین سایر کشورهای اتحادیه اروپا داراست.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تحقیقات صورت گرفته بر روی تعداد دانشجویان انگلیسی درحال تحصیل در دانشگاه‌های خارج از این کشور نشان از دشواری تخمین تعداد دقیق این دانشجویان می باشد. با این حال شواهد، حاکی از افزایش تعداد دانشجویان انگلیسی درحال ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از این کشور طی سال‌های اخیر می‌باشد. این آمار نشان می‌دهد میل دانشجویان انگلیسی به تحصیل در خارج از این کشور رشد فزاینده‌ای داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی “یونیورسیتی ورلد نیوز” نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که تنها سه کشور یعنی استرالیا، کانادا و ایالات متحده آمریکا، در بحث شهریه دانشگاهی و هزینه‌های زندگی از کشور انگلستان گرانتر می باشند. بر پایه این تحقیقات همچنین میانگین هزینه تحصیل در این کشور در سال تحصیلی ۲۰۲۴-۲۰۱۲، حدود ۱۵٫۵۸۶ یورو (معادل ۲۴۸۰۰ دلار آمریکا) برآورد شده است که این هزینه‌ها شامل هزینه‌های شهریه دانشگاهی و سایر هزینه‌های زندگی می‌شود. در حالیکه این رقم در کشور کانادا ۱۵٫۶۷۰ یورو می‌باشد که بخش اعظمی از آن نیز شامل هزینه‌های پروازی دانشجویان می‌باشد.

در خلال گسترش روزافزون بازار رقابتی جهانی پذیرش دانشجوی بین‌المللی، بسیاری از دانشگاه‌های اروپایی در تلاش می باشند تا شرایط مالی ایده‌آلی پیش‌روی دانشجویان قرار دهند. به عنوان مثال در کشور ایریلند، دانشجویان عضو اتحادیه اروپا تنها بخش کوچکی از مبلغ شهریه دوره تحصیلی خود را می‌پردازند که این رقم سالانه چیزی حدود ۱۷۶۰ یورو می‌باشد. در حالی که در کشور هلند این رقم حتی کمتر یعنی حدود ۱۳۳۰ یورو در سال می‌باشد.

با این حال به نظر می‌رسد تنها منافع مالی در تشویق دانشجویان انگلیسی به ادامه تحصیل در خارج از این کشور دخیل نباشد. چرا که ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبرتر و وجود رشته‌های متنوع و گسترده در یک دانشگاه نیز از دیگر انگیزه‌های رغبت دانشجویان انگلیسی به ادامه تحصیل در خارج از این کشور می‌باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.