شهریه سرویس‌های مدارس در انتظار تصویب شورای شهر

مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهر تهران خبرداد:

شهریه سرویس‌های مدارس در انتظار تصویب شورای شهر

عصرخودرو : مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهر تهران گفت: شهریه سرویس‌های مدارس پایتخت در انتظار تصویب شورای شهر است و امسال برای جلوگیری از فعالیت سرویس‌های غیرمجاز ۲۰ شرکت تحت پوشش تاکسیرانی در ۲۰ منطقه شناسایی و با آنها قرارداد منعقد شده است.

به نقل از ایسنا، سیدعلی یزدیخواه در جلسه ستاد استقبال از مهرقلم (سال تحصیلی ۹۲ـ۹۱‌) افزود: یکی از اقداماتی که امسال در آموزش و پرورش شهر تهران و با همکاری سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران صورت گرفته، شناسایی ۲۰ شرکت از شرکت‌های تحت پوشش تاکسیرانی بوده که مقرر شده این شرکت‌ها یک منطقه از تهران را تحت پوشش قرار دهند و سرویس مدارس آن منطقه را در قالب انعقاد قرارداد، تامین کنند.

 

 

وی با بیان اینکه نرخ جدید سرویس مدارس از خردادماه به شورای شهر اسلامی شهر تهران اعلام شده و در دست بررسی است، اعلام کرد: این شهریه در انتظار تصویب شورای شهر است و به محض مصوب شدن آن را به شرکت‌ها اعلام خواهیم کرد.

 

 

 

در مناطق مرکزی برای سرویس مدارس از مینی‌بوس استفاده نمی‌شود

 

 

یزدیخواه تصریح کرد: یکی از برنامه‌های امسال در حوزه توسعه و اجرای سرویس‌های مدارس استفاده از ون و تاکسی در محدوده مرکزی شهر است، بنابراین در مناطق مرکزی برای سرویس مدارس از مینی‌بوس استفاده نخواهیم کرد.

 

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر تنها ۱۰ درصد از دانش‌آموزان مدارس شهر تهران تحت پوشش‌های سرویس‌های مدارس قرار دارند و ۹۰ درصد از شبکه حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند و یا تردد آنهابه مدرسه توسط خانواده‌هایشان انجام می‌شود که باید بتوانیم به لحاظ تاثیر فراوانی که سرویس‌های مدارس در کاهش ترافیک شهری دارند، پوشش سرویس مدارس را افزایش دهیم.

 

 

به گفته یزدیخواه، علاوه بر کاهش بار ترافیکی در استفاده از سرویس‌های مدارس، توسعه این بخش می‌تواند کمک بزرگی بر اقتصاد خانوار نیز داشته باشد.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های موجود از بین ۱۰ درصد از دانش‌آموزانی که از سرویس مدارس استفاده می‌کنند ۵۰ درصد را دانش‌آموزان ابتدایی، ۳۰ درصد دانش‌آموزان راهنمایی، ۲۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه تشکیل می‌دهند.

 

 

وی عنوان کرد: ۸۵ درصد سرویس مدارس در مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶، ۸ و ۱۲ استفاده می‌شود و ۱۵ درصد بعدی مربوط به بقیه مناطق است.

 

 

یزدی‌خواه با بیان اینکه سال گذشته ۱۶ هزار و ۴۳۶ دستگاه تاکسی، مینی‌بوس و ون در قالب سرویس مدارس دانش‌آموزان را جابجا می‌کردند، تصریح کرد: امسال این تعداد به ۱۸ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

 

 

مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه برای کاهش بارترافیکی به ویژه در ساعات پیک ترافیک باید بتوانیم سرویس مدارس را توسعه دهیم، عنوان کرد: این امر تاثیر فراوانی در کاهش بار ترافیکی دارد و آموزش و پرورش می‌تواند با استفاده از این ظرفیت گام موثری را در این راستا بردارد.

 

 

وی از برگزاری جشن شکوفه‌ها برای دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی در ۲۹ شهریورماه خبر داد و گفت: این جشن با هدف آشنایی دانش‌آموزان با محیط مدرسه و مربیان برگزار می‌شود و امسال روز چهارشنبه ۲۹ شهریورماه دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی در این جشن شرکت خواهند کرد.

 

 

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران شروع سال تحصیلی جدید برای سایر پایه‌های تحصیلی از روز شنبه خواهد بود و امسال یک میلیون و ۹۰ هزار دانش‌آموز تهرانی سال تحصیلی ۹۲ ـ ۹۱ را آغاز خواهند کرد.

 

 

وی درباره برنامه‌های امسال آموزش و پرورش شهر تهران برای بازگشایی مدارس نیز گفت: با همکاری راهنمایی و رانندگی تهران یکصد هزار دانش‌آموز تحت آموزش‌های چهره به چهره ترافیکی قرار گرفته‌اند. همچنین نصب علایم هشداردهنده، استفاده از پلیس مدرسه، توسعه آموزش‌ها، تصویب شهریه سرویس مدارس از جمله برنامه‌های امسال برای مهر ۹۱ است.

سه شنبه ۲۴ مرداد   ۱۵:۴۵


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.