شهری خالی از سکنه

جالب ترین شهر ممکن در حال ساخته شدن است، شهری که قرار است کسی در آن زندگی نکند. این شهر علمی که هزینه ای برابر با ۱ میلیارد دلار خواهد داشت قرار است به زودی در نیو مکزیکو ساخته شود تا از آن بعنوان آزمایشگاهی زمینی برای تکنولوژی های مربوط به آینده استفاده شود.

این شهر در مقیاس یک شهر واقعی ساخته خواهد شد تا در آن هر چیزی مربوط به سیستم های ترافیک هوشمند را با شبکه های وایرلس (بی سیم) نسل جدید تست کنند.

در واقع شهری را تصور کنید که در آن از این ایده استفاده شده که اتومبیل هایی که خود قابلیت رانندگی و تعیین مسیر دارند، از محلی به محل دیگر بروند. دیدن چنین صحنه ای ممکن است تا حدودی ترسناک به نظر می رسد اما در عین حال موضوعی بسیار جالب نیز خواهد بود.

این مرکز یا بهتر است بگوییم شهر نوآوری، آزمایشات علمی و پروژه های انقلابی در مساحتی در حدود ۱۵ مایل مربع ساخته خواهد شد که اولین نمونه در نوع خود می باشد. ۳۰ ژوئن روزی است که برای شروع این شهر منحصر به فرد در نظر گرفته شده است.

نظر شما در مورد این پروژه چیست؟ به نظر شما ساخت این شهر نوعی هدر دادن سرمایه است یا فکر میکنید که به هر میزان که در این نمونه تحقیقات و پروژه های علمی سرمایه گذاری شود کم است؟

مقالات کلوب عشق ایرانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.