شهر هنرهای خیابانی جهان +عکس

اردیبهشت ۱۴۰۳

دیوارهای خالی و سفید بومی بزرگ برای نقاشان خیابانی است. این اشخاص می توانند به دیوارها جان تازه داده و فضای شهر را زیبا و بی نظیر کنند.

به گزارش گروه خواندنی های ممتاز نیوز، هنرهای خیابانی طرفداران فراوانی دارد و هنرمندان بسیاری می باشند که آرزو دارند دیوارهای شهر را با نقاشی هایشان پر کنند، این اشخاص به عنوان هنرمندان خیابانی شناخته می شوند. البته این اشخاص را با آنهایی که تنها نقاشی های مجهول یا “گرافیتی” روی دیوار می کشند اشتباه نگیرید.

شهر “شفیلد” در “تاسمانیا” به عنوان بهشت اشخاصی شناخته می گردد که عاشق هنرهای خیابانی و نقاشی کردن روی ساختمان می باشند. این شهر که به عنوان “شهر نقاشی تاسمانیا” شناخته می گردد دارای سیستمی عجیب برای جذب گردشگران است.

نزدیک به ۳۰ سال پیش مسئولین این شهر که تنها ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد به دنبال راهی برای جذب بیشتر گردشگران بودند آن ها تصمیم گرفتند شهرشان را به یک نمایشگاه از نقاشی های دیواری تبدیل کنند. آن ها تمام دیوارهای شهر را از نقاشی های زیبا پر کرده اند.

این شهر کوچک که این روزها به عنوان جالب‌ترین گالری هنرهای خیابانی در دنیا شناخته می گردد و سالانه ۲۲۰ هزار گردشگر را به خود جذب می کند. بعضی از این نقاشی ها توسط اشخاص مشهور و نامی و بعضی دیکر توسط هنرمندان تازه کار کشیده شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.