شهید تهرانی مقدم تربیت شده فرهنگ عاشورا بود

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

شهردار تهران در مراسم همایش شب پارسایی گفت: شهید‌ تهرانی مقدم تربیت شده فرهنگ عاشورا و شهادت بود و از مهمترین ویژگی‌های وی قرائت هر روزه زیارت عاشورا بود.

 به گزارش تفسیری خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، قالیباف شهردار تهران در مراسم همایش شب پارسایی ویژه اولین سالگرد شهادت شهید تهرانی مقدم و شهدای غدیر با بیان اینکه توفیق سه دهه آشنایی و هم سنگری با شهید تهرانی مقدم از روزهای سخت جنگ تا آخرین روزهای پیش از شهادت وی iبه من نشان داد که انصافا شهید تهرانی مقدم تربیت شده فرهنگ عاشورا و شهادت بود.
 
وی افزود:‌ یکی از ویژگی‌های بارز شهید تهرانی مقدم این بود که هیچ روزی قرائت زیارت عاشورا را ترک نمی‌کرد و در سخت‌ترین شرایط چه در حال جنگ،‌ کار یا ورزش زیارت عاشورا را می‌خواند.  
 
شهردار تهران با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران در فرهنگ عاشورا ریشه دارد، یادآور شد: امام حسین (ع) تنها متعلق iبه شیعیان و مسلمانان نیست،‌ ایشان خود را فدای انسان و انسانیت،‌ معنویت،‌ عزت،‌ دین خدا و جامعه بشریت کرده و iبه همین دلیل برای همیشه در تاریخ ماندگار است،‌ شهدای ما نیز دنباله رو این فرهنگ می باشند.  
 
قالیباف ادامه داد: شهید تهرانی مقدم این روحیه حریت،‌ آزادی، تلاش و مجاهدت را که همگان iبه آن اذعان دارند از فرهنگ عاشورا درس گرفته بود و بدون شک این روحیه و الگو تنها راه تضمین انقلاب اسلامی و عزت ملت ایران است و در حقیقت اگر این مسیر را رفتیم جاودان شده و در پیشگاه خدا شرمنده نخواهیم بود.  
 
وی اهل علم و عمل بودن را خصوصیات بارز شهید تهرانی مقدم برشمرد و افزود: امروز اگر شاهد پیشرفت‌های موشکی و قرار گرفتن ماهواره‌ در فضا هستیم iبه برکت مجاهدت این مرد بزرگ بود که با استفاده از ابتدایی‌ترین امکانات در سال ۶۲ خالصانه و باجدیت تلاشی را که نتیجه‌اش امروز مشهود است رقم زد.
 
شهردار تهران شهید تهرانی مقدم را فرزند خلف انقلاب نامید و یادآور شد:‌ در دیداری که مقام عظمای ولایت در رونمایی از یکی از دستاوردهای شهید تهرانی مقدم با ایشان داشتند حضرت آقا روی شانه شهید زدند و فرمودند؛ “این حسن آقای ما هر موقع هر وعده‌ای iبه ما داده iبه قولش عمل کرده است” و پیشانی او را بوسیدند. این رضایت قلبی ولی امر مسلمین و افتخار‌آفرینی و مجاهدت نتیجه همان دلدادگی iبه فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) است.  
 
قالیباف با اشاره iبه ابعاد شخصیتی والای شهید تهرانی مقدم تاکید کرد:‌ تربیت اشخاصی مانند شهید تهرانی مقدم باید در سایه دین،‌اخلاص و معنویت شکل گیرد تا انشاءالله بتوانیم راه شهداو امام شهدا را تحت رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) پیش ببریم و مانند این شهید بزرگوار در پیشرفت آرمان‌های انقلاب تاثیرگذار باشیم. 

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.