شهیدنواب صفوی الگوی دقیقی از حکومت اسلامی ارائه داد/ حکومت فاسد، انکر منکرات است

۲۹م دیماه ،

به گزارش خبرنگار سیاسیممتازنیوز، حجت الاسلام رئیسی در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید نواب صفوی اظهار داشت: آنچه ما در حالات و سلوک علمی و فکری نواب صفوی ملاحظه می‌کنیم حاکی از آن است که این فرد خداخواه و دیندار بود.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: شهید نواب صفوی زنده است چراکه پیام و سخنانش همچنان حیات دارد و مسیر خود را می پیماید.

وی با بیان اینکه نواب صفوی با اتکای به خدا و اعتماد به نفس توانست موفقیت مورد نظر خود را بدست آورد، تصریح کرد: شهید نواب صفوی بدنبال دگرخواهی البته در پرتو خداخواهی بود و دوستی مردم را در پرتو دوستی خداوند می‌دانست.

این مقام ارشد دستگاه قضا با اشاره به مطرح شدن مباحثی مانند حقوق بشر، ادامه داد: درحال حاضر کسانی ادعای مردم دوستی و حقوق بشر دارند در صورتی که این ادعای آنها فقط برای تحکیم موقعیت، جلب توجه دیگران و جذب منافع بیشتر است.

وی با تأکید براینکه اسلام می‌تواند زندگی انسان را اداره کند، گفت: برای اداره زندگی انسان نیاز به نسخه‌های شرقی و غربی نیست و اسلام توانسته زندگی کامل انسان را در پرتو تعالیم خود جاری سازد.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به کتاب حکومت اسلامی نواب صفوی تصریح کرد: شهید نواب صفوی با اتکا به زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی، و اسلام‌شناسی توانست بهترین الگوی اسلامی را طرح‌ریزی کند.

معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: شهید نواب صفوی در مقابل انحرافات فکری و علمی، یک انسان مسلمان حساس است چرا که اسلام نیز به انحرافات فکری حساسیت نشان می دهد.

وی با تأکید بر زمان شناسی شهید نواب صفوی اظهار داشت: امام خمینی (ره) نیز با استفاده از علم زمان شناسی در آستانه پیروزی انقلاب توانست این انقلاب را به درستی مدیریت کند و پیروزی آن را فراهم آورد.

حجت الاسلام رئیس در ادامه با بیان اینکه شهید نواب صفوی در مسائل اجتماعی عمیقا به وحدت مسلمانان علاقه مند بود گفت: امروز دشمنان می‌خواهد با اتکا به قومیت‌ها، زبان‌ها، گویش‌ها و اقلیم‌ها در میان مردم ایران و مردم مسلمان جهان تفرقه ایجاد کنند و این یکی از راهبردهای جدی دشمن است.

معاون اول قوه قضاییه با تأکید بر عملکرد اخوان‌المسلمین تصریح کرد: مسلمانان جهان از جمله اخوان‌المسلمین باید عقاید سید قطب به عنوان یک عالم زمان‌شناس و دشمن‌شناس را در جهان اسلام پیاده کند.

وی با بیان اینکه انکرمنکرات حکومت فاسد است افزود: نظام فاسد سبب گسترش فساد در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه گفت: شهید نواب صفوی حملات بنیادی خود را متوجه حکومت فاسد پهلوی کرده بود چرا که او معتقد بود حکومت باید براساس اسلام، در راستای ضد استبدادی و ضد استثماری حرکت کند.

معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: مردم منطقه در انقلاب های جدید خود اسلام را می‌خواهند و شهید نواب صفوی نیز با مجاهدت‌هایی که در راه خدا انجام داده بود مردم را به سوی اسلام و دشمن ستیزی سوق می‌داد.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم رهبر معظم انقلاب در جایگاه کسانی مانند نواب صفوی قرار دارد و جوانان کشور برای تثبیت این اندیشه باید در راستای انقلاب حرکت کنند.

**نواب صفوی  اولین کسی بود که برای حکومت اسلامی برنامه داد

در ادامه مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید نواب صفوی میردامادی یکی از همرزم های قدیمی نواب صفوی در باره واکاوی این شهید گفت: شهید نواب صفوی یک جریان است و کسانی که اهل تحقیق سیاسی می باشند باید شخصیت این انسان بزرگ را مورد بررسی و پژوهش قرار دهند.

وی با بیان اینکه نسل جوان به دنبال حقایق است، ادامه داد: امروز کسانی می‌خواهند چراغ حقیقت روشن نباشد و شهید نواب صفوی را زیر سوال می برند، حتی ادعا می‌کنند که می‌فهمند درصورتی که اینگونه نیست.

وی با انتقاد از تهاجم های صورت گرفته به عبد خدایی دبیرکل فدائیان اسلام ادامه داد: فدائیان اسلام در زمان مصدق سبب پیروزی وی شدند و  حتی زمینه ایجاد ملی شدن صنعت نفت را فدائیان اسلام بوجود اوردند.

همرزم قدیمی شهید نواب صفوی گفت: شهید نواب صفوی برای مقابله با تهاجم علیه تشیع به دستور امام خمینی (ره) از نجف به ایران بازگشت تا بتواند در مقابل جسارت به تشیع بایستد.

وی با انتقاد از اعطای درجه شهادت به حسین فاطمی از سوی رئیس جمهور گفت: حسین فاطمی کسی است که در اصفهان از اسلام به مسیحیت تغییر دین داد، آقای رئیس جمهور باید بداند که هر کسی که به دست شاه کشته شده شهید نیست.

میردامادی با تأکید بر سخنان آیت الله مکارم شیرزی اظهار داشت: آیت الله مکارم شیرازی بارها گفته‌اند اولین کسی که در اسلام برای حکومت اسلامی برنامه داد نواب صفوی بود.

وی با بیان اینکه شهید نواب صفوی مظلوم تاریخ انقلاب اسلامی است اضافه کرد: امروز کسانی در نظام جمهوری اسلامی نگران اجرایی شدن طرح های نواب صفوی می باشند و می خواهند با برنامه های وی مقابله کنند در صورتی که این اقدام آنها نتیجه خوشایندی در بر نخواهد داشت.

* امروز رهبر معظم انقلاب به خاطر انس با خدا با آرامش درمقابل دشمنان ایستاده است

همچنین در ادامه مراسم حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با برشمردن شخصیت نواب صفوی اظهار داشت: شهید نواب صفوی ندای توحید سرمی داد و در راه خداوند گام برمی داشت.

وی افزود: نواب صفوی در زمان اعدامش چنان آرامشی داشت که به خاطر انس به خدا بر او تجلی شده بود امروز هم رهبر معظم انقلاب با همان آرامش در مقابل دشمنان ایستاده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.