شهیدی‌فر قهر کرد / ارشادی: این آقا به ما توهین کرد / دعوا در نشست نقد و بررسی فیلم «یک، دو، سه،… پنج»

۱۵ام بهمن ،

به گزارش خبرآنلاین، همه عوامل فیلم  «یک، دو، سه،… پنج»، به کارگردانی محمد معیری برای نشست پرسش و پاسخ فیلم بعد از نمایش آن در سالن سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد حضور داشتند. همایون ارشادی و آناهیتا افشار بازیگران به همراه کارن همایون‌فر و تدوین‌گر و دیگر عوامل روی سن حاضر شدند و محمدرضا شهیدی‌فر نیز بعد از تاخیر ۲۰ دقیقه‌ای در جلسه حضور یافت.

معیری که به این تاخیر اعتراض داشت با پاسخ شهیدی‌فر مبنی بر اینکه این تاخیر به سبب اذان مغرب و نماز اتفاق افتاده است، مواجه شد.

اما کارگردان «یک، دو، سه،… پنج» که سعی داشت همه عوامل را به روی سن دعوت کند با مخالفت شهیدی‌فر مواجه شد. وی گفت: «من بدون حضور عوامل فیلمم حرف نمی‌زنم.» مجری جلسات پرسش و پاسخ نیز در پاسخ به او عنوان کرد: «این هماهنگی‌ها باید قبل از برگزاری نشست صورت می‌گرفت. ما امکان این را نداریم همه عوامل را روی سن دعوت کنیم و این خلاف قوانین جشنواره است.»

اما کارگردان فیلم «یک، دو، سه،… پنج» بدون توجه به صحبت‌های شهیدی‌فر مدام عوامل خود را صدا می‌کرد. در این لحظه مجری برنامه با عصبانیت گفت: «من ختم جلسه را همین جا اعلام می‌کنم.»

همایون ارشادی نیز در اعتراض به این نحوه برخورد شهیدی‌فر گفت: «یعنی اضافه شدن یک صندلی به سن خلاف مقررات جشنواره است. این نحوه برخورد توهین آمیز است و من از همه شما عذرخواهی می‌کنم.»

معیری نیز عنوان کرد: «سینما کار جمعی است و ما بدون عوامل و بازیگران هیچ چیزی نیستیم.من از تمامی اهالی رسانه که در این نشست حضور دارند تشکر می‌کنم، سینما با اهالی رسانه زنده است»

اما در این بخش شاهرخ گیوا فیلمنامه نویس «یک، دو، سه،… پنج» روی سن آمد و گفت: «کارگردان این فیلم که ادعا می‌کند بدون حضور عوامل به روی صحنه نمی‌رود و صحبت نمی‌کند در حق من اجحاف کرده و سمبل‌های خنده‌‌داری را به فیلم اضافه کرده است. او بدون اجازه من قصه را تغییر داده است.»

محمد معیری در جواب این نویسنده عنوان کرد: «یکی کارگردان حق دارد اثر خود را بازنویسی کند، ما چندین بار از ایشان خواستیم که فیلمنامه را تغییر دهد اما وی هر بار از این کار امتناع کرد.»

شاهرخ گیوا در جواب معیری عنوان کرد: «این فیلم ۱۵ تا ۲۰ شاکی خصوصی دارد. همچنین دو بازیگر افغان نیز از کارگردان و تهیه‌کننده شکایت کرده‌اند و ما در حال پیگیری این شکایت‌ها هستیم.»

وی خاطرنشان کرد: « ایشان اگر می‌توانند اثبات کنند که من مخالف بازنویسی فیلمنامه بودم. وی بدون اطلاع من شش روز قبل از فیلمبرداری فیلمنامه را تغییر داده است و ما منتظریم اتحادیه تهیه‌کنندگان شکایت‌مان را پیگیری کند.

۵۷۲۴۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.