شهید بروجردی پیشنهاد “فرماندهی‌ کل سپاه” را نپذیرفت/ محفاظت از امام(ره) در بدو ورود به ایران

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور در منزل مرحوم والده شهید بروجردی گفت: فرزند این مرحومه یعنی شهید محمد بروجردی علاقه خاص به حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی داشتند و حتی به ایشان پیشنهاد فرماندهی کل سپاه شد ولی سعی می‌کرد به صورت گمنام به نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پی درگذشت والده سردار شهید محمد بروجردی با حضور در منزل این این مرحومه به خانواده وی تسلیت گفت.

نماینده بروجرد با اشاره به شخصیت این مرحوم به باشگاه خبرنگاران گفت: افتخار داشتم در زمان این مرومه به خدمتشان برسم و ایشان علی‌رغم کهولت سن با جدیت مسائل مربوط به بروجرد و از جمله روستای شهید بروجردی را پیگیری می‌کردند که یکی از اولویت‌های ایشان پروژه‌های عمرانی و اشتغال جوانان بود.

وی تصریح کرد: فرزند این مرحومه یعنی شهید محمد بروجردی علاقه خاص به حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی داشتند و حتی به ایشان پیشنهاد فرماندهی کل سپاه شد ولی سعی می‌کرد به صورت گمنام به نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: شهید بروجردی مسئولیت حفاظت حضرت امام(ره) در بدو ورود به کشور را برعهده گرفت و در طول، قبل و بعد از پیروزی انقلاب اقدامات شایسته‌ای انجام داد.

بروجردی خاطرنشان کرد: شهید بروجردی در طول حضورش در مناطق جنگی کردستان به حدی با مردم صمیمی بود که از او به عنوان مسیح کردستان یاد می‌شد.

وی در پایان گت: یاد شهید بروجردی و مادر ایشان در خاطر مردم ماندگار خواهد شد.

اضافه می‌شود، مادر شهید محمد بروجردی(مسیح کردستان) روز یکشنبه ۱۷ آذرماه در بیمارستان خاتم‎الانبیا تهران دارفانی را وداع گفت.

 خدیجه محمدی مادر شهید محمد بروجردی به‎ سبب سکته مغزی، دعوت حق را لبیک گفت و به‎سوی فرزند شهیدش پر کشید.

وی متولد سال ۱۳۰۹ بود.

انتهای‌پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.