شهید مطهری نقطه پیوند حوزه و دانشگاه است

‘ ابراهیم سحرخیز ‘ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری در هفته معلم، افزود: مصادف شدن روز شهادت استاد مرتضی مطهری با روز معلم سنت حسنه ای است که باید این روز و هفته معلم را گرامی بداریم.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) درباره شهید مطهری که از این شخصیت به عنوان ‘ حاصل عمر‌’ یاد کردند، افزود: از لابلای کتاب‌ها و آثار شهید مطهری می توان به شخصیت وجودی ایشان پی برد.

این مقام مسوول آموزش و پرورش با بیان اینکه شهید مطهری به لحاظ سجایای علمی و اخلاقی اسوه ای کم نظیر است گفت: آثار و نوشته های شهید مطهری مورد اقبال دانشگاهیان، جوانان و قاطبه حوزویان است.

سحر خیز اظهار داشت: زمانی که در دانشگاه‌ها تفکرات التقاطی، سویالیستی و گرایش به مادی گرایی ترویج می شد، شهید مطهری کسی بود که یک تنه با احتجاج علمی و فلسفی مبتنی بر اسلام در مقابل این تفکرات التقاطی ‌ایستاد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به یکی دیگر از ویژگیهای شهید مطهری در عرصه علم و دین اشاره کرد و بیان داشت: شهید مرتضی مطهری با بیان و ادبیات خاص خود مفاهیم بلند و پیچیده فلسفی را با زبانی ساده و قابل فهم به مخاطبان منتقل می‌کردند.

وی آثار شهید مرتضی مطهری را گنجینه ای ارزشمند برای بهره مندی همه اقشار جامعه برشمرد و گفت: این عالم برجسته برای اولین بار علوم اسلامی را به شکل آکادمیک به نسل جوان معرفی کرد.

اجتمام**۱۳۱۳** ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۰۵۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.