«شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» دومین فیلم پرفروش اکران نیمه شب شد

با وجود حادثه تیراندازی در سینما/

سینما پرس-گروه سینما/ سومین قسمت از مجموعه فیلم‌های اکشن بت‌من به نام «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» در اکران نیمه شب توانست فروشی برابر با ۳۰٫۶ میلیون دلار را برای خود رقم بزند.

به گزارش سینما پرس، با وجود حادثه تیراندازی به تماشاگران فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises) در سینمای شهر آرورا ایالت کلورادو، سومین قسمت از مجموعه فیلم های اکشن بت‌من توانست فروشی برابر با ۳۰٫۶ میلیون دلار را در اکران نیمه شب برای خود رقم بزند و با تکیه براین مبلغ در رتبه دوم پرفروش ترین فیلم های این موقع از اکران قرار بگیرد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» با این مبلغ فروش در رتبه دوم پرفروش ترین فیلم های اکران نیمه شب ایستاده است. اپیزود دوم از آخرین قسمت مجموعه فیلم های اکشن فانتزی «هری پاتر» به نام «هری پاتر و مقدسان مرگبار» (Harry Potter and the Deathly Hallows) توانسته بود پیش از این فروشی برابر با ۴۳٫۵ میلیون دلار را در اکران نیمه شب کسب کند.

استودیو «برادران وانر» از ساعت یک دقیقه بامداد روز جمعه گذشته (۳۰ تیر/ ۲۰ ژوئن ۲۰۱۲ میلادی) فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» را در ۳۷۰۰ سالن سینمای آمریکای شمالی اکران کرد که البته تا جمعه بعدازظهر تعداد سینماهای نمایش دهنده این فیلم سینمایی به ۴۴۰۰ سالن افزایش یافت.

اپیزود نخست از مجموعه فیلم های سینمایی «گرگ و میش» به نام «جماسه گرگ و میش: شکست» (Twilight Saga: Breaking Dawn) نیز با فروشی برابر با ۳۰٫۲ میلیون دلار در رتبه سوم پرفروش ترین فیلم های اکران در نیمه شب قرار دارد.

در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز جمعه (۳۰ تیر/۲۰ ژوئیه ۲۰۱۲ میلادی)، زمانی که مردم شهر آئورورا ایالت کلورادو در حال تماشای فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» بودند، جوان ۲۴ ساله نقابدار و مسلحی که خود را جوکر می خواند از درب خروج سینما وارد سال شد و با به تیر بستن تماشاگران، ۱۲ تن از آن ها را به قتل رساند و ۵۰ تن هم زخمی شدند.

هنوز جزئیات کامل تری را پلیس فدرال ایالات متحده آمریکا درباره این حادثه دل‌خراش افشا نکرده است.

«شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» به کارگردانی کریستوفر نولان داستان «بت من» را به تصویر می کشد که پس از گذشت ۸ سال از آخرین فعالیت خود، دوباره برای نجات شهر در برابر دشمنی قدرتمند به پا می‌خیزد.تام هاردی، کریستن بل، لیام نیسون، جوزف گوردون لویت، آن هاتوی، گری الدمن، مورگان فریمن و ماریون کوتیار نیز از جمله بازیگران مطرح و برجسته ای هستند که در فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» ایفای نقش کرده اند.

قسمت های اول و دوم فیلم های سینمایی بت‌من به نام « شروع بت من» و «شوالیه تاریکی» که در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ میلادی اکران شده اند، هر کدام به ترتیب فروشی برابر با ۳۵۲ و یک میلیون دلار را رقم زده اند.

مجموعه فیلم های اکشن بت‌من که براساس کمیک استریپ محبوب و معروف ساخته می شوند از جمله داستان های ابر قهرمانانه ای هستند که همیشه مورد توجه تماشاگران قرار گرفته اند.

انتهای پیام/ ع م

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۴۷۸


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.