شوالیه‌های بازی‌سازی از تجربه‌های خود می‌گویند

غرق شدن در دریای فانتزی

فاوانیوز: حتما با نام بازی‌های AAA آشنا هستید. کمپانی‌های بازی‌سازی در سال چند بازی AAA راهی بازار می‌کنند. بازی‌هایی مانند Uncharted، Assassin’s Creed،Call of Duty، batman و
… را می‌توان از جمله این بازی‌ها دانست؛ عنوان‌هایی که با هزینه‌ها و
نفرات بسیار زیادی ساخته می‌شوند و تاثیر زیادی در صنعت بازی‌های کامپیوتری
می‌گذارند. البته ساخت بازی‌های
AAA نیز کار آسانی نیست و
همیشه به برنامه‌ریزی‌های بسیار زیادی برای ساخت آنها نیاز است. اما بد
نیست بدانیم که بازی‌سازان و کمپانی‌های بازی‌سازی درباره بازی‌های
AAA چه فکر می‌کنند. زمان زیادی طول می‌کشد تا یک ایده ساده به یک بازی AAA تبدیل شود. بازاریابی خوب و کیفیتی که این بازی‌ها باید داشته باشند، از جمله عواملی‌ هستند که در ساخت یک بازی AAA بسیار مهم‌اند. در این مطلب با نظر بازی‌سازانی آشنا می‌شوید که در ساخت بازی‌های AAA تجربه زیادی دارند.

David Braben

موسس استودیوی Frontier Developments

سازنده بازی‌های: Kinectimals، LostWinds و Elite

ساخت
بازی‌های AAA همیشه سخت است و مرا آزار می‌دهد. هیچ‌وقت نمی‌شنوید که کسی
یک بازی AA تولید کند! همیشه یا یک بازی AAA است یا هیچی. به نظر من این
موضوع کاملا به بودجه، تعداد اعضای تیم سازنده و ارزش سوژه‌ای که می‌خواهید
آن را به بازی تبدیل کنید، بستگی دارد. البته سوژه‌ای که انتخاب می‌کنید
روی دو المان دیگر تاثیر‌گذار است و همچنین باید سوژه‌ای را انتخاب کنید که
مورد توجه مردم قرار بگیرید.

این موضوع بیشتر درباره بازی‌هایی که روی دیسک برای کنسول‌ها ساخته می‌شوند مهم است و جریان برای موبایل بسیار متفاوت است.

 اما
من اطمینان دارم در آینده هم بازی‌های موبایل زیر همین چتر بازی‌های AAA
قرار می گیرند. در حال حاضر مرز برای ساخت بازی‌های موبایل ایده خوب است و
ارزش آن است که تنها با داشتن این موضوع نمی‌توان یک بازی AAA روی کنسول
ساخت. ساخت یک بازی AAA زمان و انرژی زیادی می‌خواهد. من که فعلا  بازی AAA
در دست ساخت ندارم و فعلا مشغول استراحت‌کردن و قهوه‌خوردن هستم.

Chet Faliszek

نویسنده کمپانی Valve

سازنده بازی‌های: Half-Life، Left 4 Dead  و Portal         

من
دیگر مطمئن نیستم که بخواهم یک بازی AAA بسازم. آیا موضوع بودجه است؟ آیا
تبلیغات مهم است؟ آیا شهرت در آن نقش دارد؟ یک بازی در هر لحظه به یک شکل
مختلف است. طرحی که برای این بازی AAA در حال حاضر دارید، ممکن است تغییر
کند و من مطمئن نیستم آن طرح فردا وجود دارد یا خیر. من نمی‌گویم بازی
نباید بزرگ باشد، من فقط مطمئن نیستم که به چه‌صورت باید آنها را پر و بال
داد.

Harvey Elliott

مشاور کمپانی EA و VP and General Manger  سابق EA

سازنده بازی‌های: harry Potter،Boom Blox  و Burnout

 بازی‌های
AAA نقش جام مقدس را برای سازندگان دارند؛ چیزی که تمام سازندگان برای دست
پیدا‌کردن به آن تلاش می‌کنند. اما برای این‌که در این قسمت موفق شوید،
باید ساخته شما مورد توجه بازیکنان قرار بگیرد تا بازی‌سازان. برای من
به‌عنوان یک بازیکن معنی یک بازی AAA مهم نیست؛ تنها موضوع مهم برایم این
است که یک بازی عالی تجربه کنم. یک بازی خوب، بازی‌ای است که بازیکنان از
آن لذت ببرند. یک بازی خوب مثل یک کتاب خوب می‌ماند که شما را با کلمات و
احساس درون خودش جذب می‌کند، به شکلی که کتاب را دنبال می‌کنید. حتی یک
بازی خوب را می‌توان مانند یک فیلم خوب دانست که شما را تا انتها برای دیدن
به دنبال خود می‌کشاند. یک بازی باید هم کیفیت خوب داشته باشد و هم آن‌قدر
سرگرم‌کننده باشد که بازیکنان با آن ارتباط برقرار کنند. تنها کنترل بازی
مهم نیست، داشتن یک تجربه خوب نیز در یک بازی خوب مهم است.

Greg Donovan

تهیه‌کننده استودیوی Volition

سازنده بازی‌های: Red Faction، Saints Row و INSANE

تعریف
یک بازی AAA با توجه به سوالی که می کنید، متفاوت است. یک ناشر بر اساس
فروش، سازنده را تجهیز می‌کند تا یک بازی باکیفیت تولید کند. این موضوع نیز
به Reviewها و امتیازاتی که یک بازی به دست می‌آورد، بستگی دارد. البته
شرایط ساخت بازی نیز بسیار مهم است. باید به این موضوع نیز توجه کرد که
بازی‌ساز با چه شرایطی مشغول ساخت بازی است. برای مثال، ساخت یک بازی AAA
برای موبایل‌ها و شبکه‌های اجتماعی بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی است که روی
کنسول‌ها مشاهده می‌کنید. به نظر من، یک بازی AAA هم فروش بالایی دارد و هم
امتیازات خوبی به دست می‌آورد و همچنین المان‌های Originality، کیفیت
بصری، خلاقیت و … هم در آن بسیار خوب هستند. این عوامل باعث می‌شوند
بازیکنان تجربه خوبی به‌دست بیاورند. کم‌کم داریم ساخت بازی‌های AAA را پشت
سر می‌گذاریم. در آینده هم در حال ساخت بازی‌های AAAA خواهند بود که یک
استاندارد جدید است. در حال حاضر برخی از استودیوها در حال جذب افراد جدید
برای ساخت بازی‌های AAAA هستند. من هم خیلی خوشحالم که در ساخت چنین
بازی‌هایی نقش دارم، اما کمی هم نگرانم؛ چراکه مدیریت این پروژه‌ها بسیار
سخت است.

Ed Stern

سرپرست نویسندگان در استودیوی Splash Damage

سازنده بازی‌های: Wolfenstein: Enemy Territory، Brink و  Enemey Territory: Quake War

تعریف
یک بازی AAA بسیار فریبنده است. زمانی که به همکارتان می‌گویید می‌خواهید
یک بازی با بودجه‌ای متوسط تولید کنید، او می‌گوید «Aah»، اما وقتی با او
درباره ساخت یک بازی با بودجه زیاد صحبت کنید، او می‌گوید«Aaah». تعریف یک
بازی AAA همین‌قدر ساده است.

مجید نوردوست

منبع : عصر ارتباط

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.