«شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» یک میلیارد دلاری شد

به گزارش خبرآنلاین، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» که تولید استودیوهای برادران وارنر و لجندری پیکچرز است، تا پایان روز یکشنبه در آمریکای شمالی ۴۳۱٫۲ میلیون دلار به دست آورد و در سطح بین‌المللی نیز فروش خود را به ۵۷۴ میلیون دلار رساند.
 

به این ترتیب فروش جهانی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» ۱٫۰۰۵ میلیارد دلار شد که کمی بیشتر از ۱٫۰۰۰۳ میلیارد دلار فروش جهانی «شوالیه تاریکی» در سال ۲۰۰۸ است.
 

فروش «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» در سطح بین‌المللی بیشتر از فروش این فیلم در آمریکای شمالی بود. این قضیه درمورد «شوالیه تاریکی» برعکس بود. این فیلم در آمریکای شمالی ۵۳۳ میلیون دلار و در سطح بین‌المللی ۴۶۹٫۷ میلیون دلار فروخت.
 

خیلی‌ها اعتقاد دارند «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» به خاطر اتفاقی که در نمایش نیمه‌شب این فیلم در ۲۰ ژوئیه روی داد، بخشی از تماشاگران خود را در آمریکای شمالی از دست داد. در آن حادثه مردی مسلح در یک سالن سینما در اورورا در حومه دنور در کلورادو به سوی تماشاگران شلیک کرد و ۱۲ نفر را کشت و ۵۸ نفر را زخمی کرد.
 

با این حال، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» عملکردی بسیار موفق در گیشه‌های فروش داشت و سیزدهمین فیلم تاریخ سینما شد که به مرز یک میلیارد دلار فروش رسیده است.
  

داستان «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» هشت سال پس از «شوالیه تاریکی» اتفاق می‌افتد. کریستین بیل بار دیگر به نقش مبارز نقابدار ظاهر شده و مایکل کین، گری اولدمن و مورگان فریمن نقش‌های خود را تکرار کرده‌اند. آن هاتاوی و تام هاردی هم در فیلم بازی می‌کنند.
 

هالیوود ریپورتر / ۲ سپتامبر / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸

 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.