«شوالیه تاریکی» در هفت روز ۳۷۴ میلیون دلار فروخت

به گزارش خبرآنلاین، تا اینجا فروش سومین و آخرین فیلم سه‌گانه بتمنِ کریستوفر نولان در آمریکای شمالی کمی کمتر از «شوالیه تاریکی» فیلم قبلی این مجموعه است که کارشناسان فروش حداقل بخشی از آن را به خاطر کشتار هفته قبل در یک سالن سینما هنگام نمایش این فیلم می‌دانند.
 

«شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» در هفت روز اول اکران در ایالات متحده و کانادا ۲۲۴٫۸ میلیون دلار فروخت. این در حالی است که «شوالیه تاریکی» سال ۲۰۰۸ در این مدت ۲۳۸٫۶ میلیون دلار به دست آورد.
 

اینکه تیراندازی در کلورادو چقدر بر میزان فروش «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» تاثیر گذاشت، دقیقا مشخص نیست، اما یک تحقیق نشان می‌دهد بین ۲۰ تا ۲۵ درصد تماشاگران در آمریکای شمالی با توجه به اتفاق هفته پیش، درمورد رفتن به سینما و دیدن این فیلم دچار تردید شده‌اند.
 

به نظر می‌رسد کشتار کلورادو به فروش فیلم در سطح بین‌المللی لطمه نزده است. «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» از پنجشنبه در چند بازار مهم افتتاح شد و در مجموع ۴۴ میلیون دلار فروخت. مجموع فروش این فیلم در سطح بین‌المللی ۱۴۹٫۲ میلیون دلار و فروش جهانی آن با حساب بازار آمریکای شمالی ۳۷۴ میلیون دلار شده است.
 

«شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» در اولین روز اکران در روسیه ۲٫۴ میلیون دلار و ۱٫۷ میلیون دلار در آلمان فروخت. این فیلم در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در فرانسه نیز ۵٫۱ میلیون دلار به دست آورد.

«شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» هفته پیش در ۱۷ بازار روی پرده رفت و این هفته در ۴۰ بازار دیگر نیز اکران می‌شود. این فیلم تاکنون در بریتانیا ۳۶٫۶ میلیون دلار، در کره جنوبی ۲۱٫۵ میلیون دلار، در استرالیا ۲۰٫۷ میلیون دلار و در اسپانیا ۶٫۵ میلیون دلار فروخته است.
 

هالیوود ریپورتر / ۲۷ ژوئیه / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.