شوراهای اسلامی بازوی اجرایی نهضت سواد آموزی

جام جم آنلاین: رئیس شورای عالی استان ها ، شوراهای اسلامی را بازوی اجرایی سازمان نهضت سواد آموزی در سراسر کشور توصیف کرد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهدی چمران صبح امروز در مراسم انعقاد تفاهم نامه آموزشی و فرهنگی مابین سازمان نهضت سواد آموزی و شورای عالی استان ها گفت: دامنه وسیع شوراها از کلان شهر ها آغاز و تا بخش ها و روستاها ادامه می یابد که این موضوع نشان دهنده ظرفیت عظیم این شوراها برای همکاری در ریشه کن کردن بی سوادی است.

وی افزود: برای رفع بی سوادی در کشور باید به برنامه های پیش بینی شده شتاب بخشید تا مسئله ی بی سوادی بوجود آمده از دوران گذشته مرتفع شود.

چمران با اشاره به فرمان امام خمینی (ره) در زمینه سواد آموزی تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی آمار بی سوادی در کشور حدود ۵۰ در صد بود که با فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) امروز شاهد کاهش این آمار تا هشت درصد براساس اعلام مرکز آمار هستیم.

رئیس شورای عالی استان ها با اعلام اینکه امروزه بیش از ۹۲ درصد ازجمعیت کشور با سواد هستند، تأکید کرد: شوراهای سراسر کشور خود را موظف به تلاش در زمینه رفع بی سوادی می دانند تا دیگر شاهد وجود بی سوادی در کشور نباشیم.

وی خاطر نشان کرد: شوراهای اسلامی سراسر کشور همراهان خوبی برای سازمان نهضت سواد آموزی کشور خواهند بود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.