شوراهای حل اختلاف سبب جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه مردم

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

یک حقوقدان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید نمود

وکیل پایه یک دادگستری گفت: بسیاری از مشکلات مردم در شوراهای حل اختلاف رسیدگی و در نتیجه از اتلاف وقت و هزینه آنان جلوگیری می‌شود.

احمد رستمی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضاییممتازنیوز، با اشاره iبه سیاست‌های اخیر دستگاه قضایی در جهتی حبس‌زدایی، جرم‌زدایی و قضازدایی اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف iبه‌خوبی فرهنگ حاکم بر جامعه را می‌شناسند و در این مراکز مشکلاتی که ریشه در ایجاد جرایم دارند و در نهایت منجر iبه زندانی شدن مجرم می‌شوند را شناسایی و مورد پیگیری  قرار می‌دهد.

این حقوقدان با تاکید بر اینکه شوراهای حل اختلاف ظرفیت عظیمی در داخل خود دارد که نیازمند تلاش بیشتر برای احیاء آن است، ادامه داد: از جمله این ظرفیت‌ها ایجاد ثبات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و بالاتر بردن میزان مشارکت مردم است.

وی iبه رفع بسیاری از مشکلات مردم در شورای حل اختلاف اشاره و تصریح نمود: بسیاری از مشکلات مردم در این شوراها رفع می‌شود که در نتیجه از اتلاف وقت و هزینه آن‌ها هم جلوگیری و همچنین اموری که با مشارکت شهروندان صورت می‌گیرد مقبولیت تاثیر و دوام بیشتری پیدا می‌کند.

رستمی در ادامه افزود: شوراهای حل اختلاف که همان ایجاد صلح و سازش میان طرفین و احیای فرهنگ اسلامی است، زمینه مختومه شدن پرونده‌ها را فراهم می‌سازد.

این وکیل پایه یک دادگستری با بیان اینکه مصالحه باید بدون حق‌پوشی و با آگاهی کامل طرفین از حقوق خود صورت گیرد، خاطرنشان نمود: گذشت برای صلح و سازش نباید iبه‌گونه‌ای باشد که همواره یک طرف از حق خود بگذرد و طرفی که تجاوز نموده جرات بیشتری یافته و متجاوز‌تر شود و مصالحه باید بدون حق‌پوشی و با آگاهی کامل طرفین از حقوق خود صورت گیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.