شورای به اصطلاح ملی سوریه تجهیز بیشتر شورشیان در حلب را وعده داد

شنبه ۱۴ مرداد – ۰۱:۵۷:۰۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

رهبر گروه‌های مخالف مسلح در سوریه وعده داده است برای شورشیان در شهر حلب در شمال این کشور تجهیزات بیش‌تری ارسال نماید.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پرس تی وی،عبدالباسط صیدا، رهبر گروه موسوم به «شورای ملی سوریه» این سخنان را در یک کنفرانس خبری در اربیل، مرکز منطقه خود مختار کردستان عراق مطرح کرد.
به گزاری خبرگزاری فرانسه،صیدا تصریح کرد شورای ملی سوریه با نیروهای موسوم به «ارتش آزاد سوریه» در تماس است تا تجهیزات مورد نیاز آن‌ها را در اختیارشان قرار دهد.
صیدا به منظور دیدار با مسعود بارزانی، رئیس دولت منطقه‎ای کردستان عراق و رهبران کردهای سوریه به این منطقه سفر کرده است.
در همین حال، روسیه از افزایش خشونت شورشیان در حلب به شدت ابراز نگرانی کرده است. وزارت خارجه روسیه روز جمعه با انتشار بیانیه‎ای درباره تلاش‌ها برای در دست گرفتن کنترل این شهر از سوی آن‌چه «تشکل‌های مسلح غیرقانونی» نامید، هشدار داد.
نیروهای سوری روز جمعه ده‌ها شورشی که از حمایت بیگانگان برخوردار بودند را در محله‎های رقه و خفصه در حومه حلب از پا درآورند.
۳ تیم از نیروهای کمکی نیز به منظور پاکسازی حلب از شورشیان و برقراری دوباره امنیت روز جمعه به این شهر اعزام شدند.
مجمع عمومی سازمان ملل نیز در این روز با تصویب یک قطعنامه غیر الزام آور ضد سوری، شورای امنیت را به علت ناکامی در دستیابی به توافق درباره اتخاذ تدابیری برای پایان دادن به ناآرامی در سوریه محکوم کرد.
روسیه همانطور که از پیش اعلام کرده بود از قطعنامه حمایت نکرد و تاکید کرده که این قطعنامه نامتوازن، شورشیان را به ادامه جنگ ترغیب می‎کند.
مارک دانکوف، تحلیل‌گر سیاسی ۲۸ جولای در مصاحبه با پرس تی‌وی با اشاره به ارتباط نزدیک بین شورای ملی سوریه و صهیونیست‌های مستقر در امریکا، فهرست طویلی از سیاست‌مداران و افراد قدرتمند و دارای نفوذ در عرصه تجارت در امریکا ارائه کرد که با بسمه الکودمانی ارتباط دارند. وی چهره‌ای محوری و اصلی در رهبری شورای به اصطلاح ملی سوریه به شمار می‌رود.
دانکوف با اشاره به رابطه نزدیک آن‎چه که شورای ملی سوریه نامیده می‎شود با صهیونیست‌ها، تصریح کرد اعضای شورای مذکور با رژیم اسرائیل، کشورهای سنی نشین حاشیه خلیج (فارس) از جمله عربستان سعودی و بحرین، ترکیه و همچنین القاعده، هم‎کاری می‎کنند.
کشور سوریه از اواسط ماه مارس سال ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی‌هایی است. دمشق می‌گوید، قانون شکنان، خراب‎کاران و تروریست‌های مسلح عامل ناآرامی‌ و خشونت‌های مرگبار در این کشور هستند و از سوی دیگر مخالفان، نیروهای امنیتی را به کشتار معترضان متهم می‌کنند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۰۴۱۳۵۷۰۳۲۵۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.