شورای نگهبان بر تخلفات و تبلیغات زودهنگام انتخاباتی نظارت کند

حجت الاسلام روانبخش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: از شورای نگهبان تقاضا می شود که نظارت خود را بر تخلفات و تبلیغات انتخاباتی زود هنگام به قبل از برگزاری انتخابات توسعه دهد.

حجت الاسلام قاسم روانبخش درگفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران پیرامون نهاد نظارتی برفعالیت های قبل از انتخابات اظهار داشت: نهاد نظارتی بر تخلفات و تبلیغات قبل از انتخابات بر طبق قانون اساسی به شورای نگهبان واگذار شده است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه شورای نگهبان می‌تواند نظارت خود را به قبل از برگزاری انتخابات توسعه دهد، عنوان کرد: شورای نگهبان با توجه به دفاتری که در سراسر کشور دارد، می تواند فعالیت های زود هنگام نامزدهای احتمالی انتخاباتی را در همه شهرستان ها کنترل کند.

وی همچنین اظهار داشت: با جمع آوری گزارش های تخلف و تبلیغات زودهنگام انتخاباتی افرادی که از پست و مقام و موقعیت خود سو‌ ء استفاده می کنند شورای نگهبان نمره منفی در پرونده اینگونه اشخاص درج کند و حتی اعلام شود چنین اقداماتی منجر به عدم تأیید صلاحیت آنها برای کاندید شدن در انتخابات می شود.

حجت الاسلام والمسلمین روانبخش تأکید کرد: از شورای نگهبان تقاضا می شود که نظارت خود را بر تخلفات و تبلیغات زودهنگام انتخاباتی اعمال کند تا اتفاقات سال ۸۸ که موجب اختلافات عدیده شد، تکرار نشود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه “تبلیغات زود هنگام تخلف محسوب می شود “،اظهار داشت: از شورای نگهبان انتظار داریم که دغدغه و نگرانی مقام معظم رهبری را مرتفع کند.

عضو جبهه پایداری با بیان اینکه افرادی که هنوز صلاحیتشان توسط شورای نگهبان برای کاندیداتوری تأیید نشده است با جو سازی تبلیغات زودهنگام این نهاد را در برابر عمل انجام شده قرار می دهند، تصریح کرد: به موجب جوسازی های افراد شورای نگهبان در برابر تصمیم قهری قرار می گیرد، و به مانند سال ۷۶ که خاتمی ۶ماه زودتر از موعد فعالیت انتخابات خود را شروع کرد و با فضای پیش آمده شورای نگهبان چاره ای برای پذیرش وی نداشت و همچنین درسال ۸۴و  ۸۸هم بعضی افراد این روند را تکرار کردند.

وی با اشاره به اینکه تجربه های انتخاباتی گذشته باید درنظر گرفته شود، تشریح کرد: برخی کاندیداهای احتمالی با فعالیت گسترده در دانشگاه‌ها و جوامع کوچک فضا را به سمتی سوق می دهند که شورای نگهبان نتواند آنها را رد صلاحیت کند و با رد صلاحیتشان توسط طرفداران خود در سراسر کشور مشکلات امنیتی برای نظام ایجاد می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روانبخش با ذکر این نکته که اگر به طور قانونی جلوی تبلیغات زود هنگام گرفته شود این مسائل رخ نمی دهد، تأکید کرد: تنها مجموعه ای که می تواند از تخلفات زود هنگام جلوگیری کند شورای نگهبان است.

عضو شورای مرکزی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان درباره نظارت خود قبل از انتخابات می تواند از ضوابطش استفاده کند و در امر اجرایی آن از نیروی انتظامی، کمک بگیرد و از ورود افراد متخلف جلوگیری کند.

انتهای پیام////

پ۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.