شورای نگهبان قاطعانه و شجاعانه عمل کرد

۳۱اردیبهشت،

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد نحوه عملکرد شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت نامزدهای کاندیدای ریاست جمهوری گفت: عملکردی که از سوی شورای نگهبان در طول ۳۵ سال شاهد بودیم این است که تلاش کرده براساس قانون و توصیه‌های مقام معظم رهبری عمل کند شورای نگهبان قاطعانه و شجاعانه عمل کرده و از این نهاد تشکر می‌کنیم.

احمد سالک‌کاشانی نماینده اصفهان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در مورد اعلام اسامی احراز صلاحیت شدگان کاندیداتوری ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان گفت: همه اشخاصی که در ایام نام‌نویسی در وزارت کشور حضور پیدا کردند به این سوال که اگر احراز صلاحیت نشوید چه می‌کنید پاسخ دادند، این اشخاص اعلام کردند که ما به قانون تمکین می‌کنیم و رای شورای نگهبان برای ما مقبول است.
 
وی ادامه داد: سخنان کاندیدا در مرعا و مرعب تمام مردم قرار گرفت بنابراین عده‌ای که احراز صلاحیت نشده‌اند با عمل به وعده خود به قانون تمکین جویند.

نایب رئیس فراکسیون اکثریت اصولگرایان خاطرنشان کرد: تصمیم شورای نگهبان شجاعانه اتخاذ شده و مطمئنا شورای نگهبان خود را در محضر خدا دیده و این کار را انجام دادند.
 
سالک با اشاره به این مطلب که عدم احراز صلاحیت به معنی رد صلاحیت شخص یا اشخاص نیست، تصریح کرد: اشخاص که عدم احراز صلاحیت آن‌ها اعلام شده است می‌توانند در بخش‌های دیگر نظام مقدس جمهوری اسلامی مشغول به خدمت باشند.
 
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد اعتراض از سوی اشخاص عدم احراز صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان گفت: این شخصیت‌ها بعد از اعلام عدم احراز صلاحیت خود از سوی شورای نگهبان می‌توانند طبق قانون و زمان معین شده با اعلام اعتراض خود نسبت به این مسئله دلایل را بررسی کنند.
 
نماینده اصفهان هم چنین در مورد رسالت اشخاصی که صلاحیت آن‌ها احراز نشده است، بیان کرد: رسالت این اشخاص این است که بعد از عدم احراز صلاحیت به تشویق طرفداران خود و همین طور دیگران برای حضور در پای صندوق‌های رای همت گمارند.
 
نایب رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین در مورد نحوه عملکرد شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت نامزدهای کاندیدای ریاست جمهوری اظهار داشت: عملکردی که از سوی شورای نگهبان در طول ۳۵ سال شاهد بودیم این است که تلاش کرده براساس قانون و توصیه‌های مقام معظم رهبری عمل کند شاید در برخی مواقع مصالحی در بین بوده که امام راحل و مقام معظم رهبری به آن ورود پیدا کرده و آن را حل کردند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: ما برای کسی تعیین تکلیف نمی‌کنیم اما شورای نگهبان قاطعانه و شجاعانه عمل کرده و از این نهاد تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام//


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.