شورای امنیت اخرین رویدادهای خاورمیانه را بررسی کرد

به گزارش ایرنا دراین جلسه که روز چهارشنبه برگزار شد جفری فلتمن معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی گزارشی از وضعیت سوریه و گسترش بحران ان کشور به لبنان ارائه کرد وگفت سازمان ملل از وضعیت ان دو کشور شدیدا نگران است.

وی گفت: در حالیکه بحران سوریه ادامه دارد، شرایط لبنان شکننده تر شده و دولت و ارتش ان کشور نیازمند پشتیبانی بین المللی برای مقابله با بحران است.

معاون دبیرکل سازمان ملل افزود: تنش ها در لبنان بر سر مسایل امنیتی و داخلی بالا گرفته است و بحران سوریه به این تنش ها دامن می زند.

شهر طرابلس لبنان در شمال ان کشور درهفته جاری شاهد دور تازه ای از درگیری ها میان طرفداران و مخالفان حکومت سوریه بوده است.

بر اثر این خشونت ها حداقل ۱۰ تن جان خود را از دست داده و تعداد زیادی زخمی شده اند.

فلتمن در بخشی دیگر ازسخنانش به بحران در سرزمین های اشغالی اشاره کرده و گفت : چشم انداز روند به اصطلاح صلح خاورمیانه تیره و تار است.

وی گفت: پیشرفتی در گفتگوهای میان رژیم اشغالگر قدس و تشکیلات خودگردان دیده نمی شود؛ با این حال سازمان ملل امیدوار است که تحولی در این خصوص رخ دهد.

معاون بان کی مون در امور سیاسی اذعان کرد که ساخت شهرک های صهیونیست نشین در خاک فلسطینی ها یکی از موانع بزرگ بر سر گفت وگوها سازش بوده وافزود : سازمان ملل از سیاست رژیم صهیونیستی در تخریب خانه های مردم فلسطین در بیت المقدس شرقی و کوچ اجباری ان ها نگران است.

۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۷۵۸۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.