شورای امنیت انفجار دمشق را محکوم کرد

۱فروردین ۱۳،

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه بر اختلافات اعضای خود در موضوع سوریه پایان داد و در اجماعی بی‌سابقه با صدور بیانیه‌ای انفجار تروریستی اخیر را در مسجدی در پایتخت این کشور محکوم کرد.

به‌گزارش ممتازنیوز، تسنیم به‌نقل از «فرانس ۲۴» نوشت: شورای امنیت روز جمعه (۲۲ مارس) طی بیانیه‌ای، انفجار تروریستی شامگاه پنج‌شنبه در مسجدی در دمشق را که منجر به شهادت ۴۹ تن از جمله علامه «محمد سعید رمضان البوطی»، روحانی سنّی هوادار نظام دمشق شد، محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله تروریستی مسجدی در دمشق را به‌شدت محکوم می‌کند.

شورای امنیت همچنین در این بیانیه به خانواده قربانیان این حمله تروریستی و نیز مردم سوریه تسلیت گفت و با آنان ابراز همدردی کرد.

این بیانیه گونه‌های مختلف اقدامات تروریستی را تهدیدی برای صلح و امنیت در جهان توصیف و تأکید کرد که اقدامات تروریستی به‌هردلیل و انگیزه‌ای که صورت بگیرد، جنایاتی غیرقابل توجیه است.

شورای امنیت ضمن محکوم کردن انواع خشونت علیه غیرنظامیان، تأکید کرده است که مصمم است با اقدامات تروریستی مبارزه کند.

شبکه خبری «المنار» نیز گزارش داد، «نبیل العربی»، دبیرکل اتحادیه عرب هم روز جمعه طی بیانیه‌ای در واکنش به انفجار تروریستی پنج‌شنبه در دمشق اعلام کرد، این انفجارهای جنایتکارانه به‌ویژه علیه خانه‌های خدا و نمازگزاران کاملاً محکوم است.

العربی در این بیانیه خواستار آن شد که عامل این جنایت زشت که اشخاص بیگناه را در سوریه هدف قرار داده است به‌سرعت تحت پیگرد قرار گیرد.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین شهادت علامه شیخ البوطی و قربانیان دیگر این انفجار را تسلیت گفت و از خدا خواست سوریه را از بحرانی که از دو سال قبل به آن دچار شده است، نجات دهد تا مردم سوریه به خواسته‌های مشروع خود دست یابند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.