شورای امنیت تحریم‌ها علیه ساحل عاج را تمدید کرد

۱۰اردیبهشت،

شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم‌هایی را که در زمینه فروش سلاح و خرید الماس علیه ساحل عاج وضع کرده بود، تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ تمدید کرد و از همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد خواست تدابیری را که در این زمینه اتخاذ شده است، به طور دقیق اجرا کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس قطعنامه ۲۱۰۱ که در شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرای اعضا به تصویب رسید، تحریم فروش سلاح به ساحل عاج و خرید الماس از این کشور ۱۲ ماه دیگر تمدید شد و تا پایان آوریل سال ۲۰۲۴ اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، یک گروه از کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارش اخیر خود دربارهٔ ساحل عاج اعلام کرده است، موارد متعددی از نقض تحریم‌های وضع شده علیه این کشور آفریقایی وجود دارد. بنا بر گزارش این گروه کارشناسی، بعضی از همسایگان ساحل عاج از جمله گینه تحریم‌های بین‌المللی اعمال شده علیه ساحل عاج را نقض می‌کنند.

تحریم فروش سلاح به ساحل عاج در سال ۲۰۰۴ و تحریم خرید الماس از این کشور در سال ۲۰۰۵ توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد به اجرا گذاشته شد. این تحریم‌ها پس از آن به اجرا درآمد که شورشیان ساحل عاج در سپتامبر ۲۰۰۲ مبارزه مسلحانه‌ای را علیه دولت مرکزی این کشور آغاز کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.