شورای امنیت حمله به سفارتخانه های غربی را محکوم کرد

به گزارش ایرنا به دنبال سلسله اعتراض ها و در برخی نقاط تعرض به سفارتخانه ها و مراکز دیپلماتیک غربی در برخی کشورهای خاورمیانه و افریقا، شورای امنیت نسبت به امنیت سفارتخانه های کشورهای عضو این شورا ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه با تاکید بر صلح امیز بودن طبیعت کار دیپلمات ها و مراکز نمایندگی کشورها آمده است حمله به مراکز دیپلماتیک توسط هر گروه و با هرگونه انگیزه ای که صورت بگیرد، شدیدا محکوم و غیر قابل قبول است.

بیانیه شورای امنیت همچنین بر مسولیت دولت ها بر حمایت و حفاظت از نمایندگی های دیپلماتیک خارجی تاکید کرده و از ان ها خواسته است به مسولیت خود در این زمینه عمل کنند.

به دنبال انتشار یک فیلم موهن علیه پیامبر اسلام (ص) که در امریکا ساخته شده است، موج گسترده ای از اعتراض ها و راهپیمایی های ضد امریکایی جهان اسلام را فرا گرفته است.

اعتراض های ضد امریکایی ابتدا در قاهره با حمله به سفارت امریکا اغاز شد و سپس در لیبی مردم خشمگین با حمله به کنسولگری امریکا در بنغازی، سفیر و سه دیپلمات دیگر امریکا را به قتل رساندند.

روز جمعه نیز به دنبال برگزاری نماز جمعه در کشورهای مختلف، مردم با تجمع در مقابل سفارتخانه ها و مراکز دیپلماتیک امریکا در اقصی نقاط جهان خشم و انزجار خود را نسبت به اهانت به ساحت مقدس پیامبر خاتم ابراز داشتند.

همچنین سفارتخانه های انگلیس و المان در سودان و سفارت امریکا در یمن و همچنین کنسولگری امریکا در شهر کراچی پاکستان مورد حمله معترضان قرار گرفت و به ان ها اسیب رسید.

روز چهارشنبه نیز به دنبال حمله به سفارت امریکا در قاهره و کنسولگری این کشور در لیبی، شورای امنیت بیانیه ای صادر کرده بود که در ان از حمله به کنسولگری امریکا در بنغازی و سفارت این کشور در قاهره انتقاد کرده و به دولت های مصر و لیبی در زمینه مسئولیت های دیپلماتیکش در قبال مراکز دیپلماتیک هشدار داده شده بود.

هر چند که سازمان ملل اهانت به ساحت مقدس پیامبر بزرگ اسلام را محکوم کرد اما بسیاری از کارشناسان و صاحبان فکر و اندیشه در اقصی نقاط مختلف جهان بر این باورند که زمان آن فرا رسیده این نهاد بین المللی برای جلوگیری از اهانت به ادیان آسمانی از جمله دین مبین اسلام که به بهانه آزادی طی سال های گذشته بارها تکرار شده است، چاره اندیشی کند.

اروپام ۱۹۰۸

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.