شورای امنیت گروه نظامی’ال .آر.ای ‘ را به عنوان یک گروه تروریستی بشناسد

شبکه تلویزیونی افریقای جنوبی جمعه شب گزارش داد که هدف اتحادیه افریقا از این درخواست، ایجاد فشار بیشتر بر این گروه شبه نظامی است .

اتحادیه افریقا گروه شبه نظامی متعلق به ‘ژوزف کونی’ را که به اصطلاح ‘ارتش مقاومت خدا’ خوانده می شود؛ را مسوول مرگ حداقل ۲۶۰۰ غیر نظامی می داند.

براساس گزارش یاد شده ؛ ‘ فرانسیسکو مادیرا’ مسوول ویژه اتحادیه افریقا در خصوص گروه ‘ال .ار.ای ‘ ؛ همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است که برای چهار کشوری که همین اینک بدنبال دستگیری ‘ کونی ‘ و گروهش هستند ؛ علاوه بر دادن مشاوره؛ غذا و تجهیزات کافی فراهم سازند.

‘مادیرا’ عنوان کرده است که هم اینک یکصد نظامی امریکایی نیروهای افریقایی را برای شکار ‘کونی ‘ مشاوره می دهند.

وی گفته است که شورای امنیت لازم است هر چه سریعتر درخواست اتحادیه افریقا را در دستور کار خود قرار دهد.

اتحادیه افریقا در نوامبر گذشته گروه یاد شده را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد.

این اتحادیه هم اینک درصدد دستگیری ژوزف کونی واعضای گروه وی است که در سال ۲۰۰۵ میلادی پس از تحت تعقیب قرار گرفتن مجبور به ترک اوگاندا شد.

گفته می شود که درحدود پنج هزار نیروی نظامی از کشورهای اوگاندا ؛ سودان جنوبی ؛ جمهوری دمکراتیک کنگو و نیز جمهوری افریقای مرکزی بدنبال ‘ ژوزف کونی ‘ هستند.

می گویند ‘کونی’ درحال حاضر دارای ۳۰۰ تا ۵۰۰ نیروی سرباز است که بیشتر آنها را کودکان و یا سربازانی از این دست تشکیل می دهند.

سازمان ملل تخمین می زند که اعضای این گروه علاوه براتهاماتی چون آدم ربایی وبکارگیری کودکان به عنوان سرباز، تاکنون سبب آوارگی بیش از ۴۴۵هزار نفر شده اند.

پیش از این حوزه فعالیت این گروه شمال اوگاندا ، جنوب سودان ؛ جمهوری دمکراتیک کنگو و جمهوری افریقای مرکزی بوده است .

۱۵۵۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۶۲۹۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.