شورای حقوق بشر سازمان ملل: اسرائیل شهرک‌نشینان را از اراضی فلسطین خارج کند

۱۲ام بهمن ،

reuters3-20.jpg

شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز (پنجشنبه) در نشست خود که از سوی رژیم صهیونیستی تحریم شده بود از تل‌آویو خواست تا شهرک‌سازی‌ها را متوقف کرده و تمامی شهرک‌نشینان اسرائیلی را از اراضی اشغالی در کرانه باختری خارج کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در گزارشی که از سوی بازرسان شورای حقوق بشر سازمان ملل به رهبری “کریستین شانه”، یک قاضی فرانسوی ارائه شد آمده است: اسرائیل باید بر طبق بند ۴۹ چهارمین کنوانسیون ژنو تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی را بدون هیچ پیش شرطی متوقف کرده و فورا روند خارج کردن تمامی شهرک‌نشینان را از سرزمین‌های اشغالی فلسطین به اجرا درآورد.

این شهرک‌سازی‌ها ممنوعیت انتقال غیرنظامیان به مناطق اشغالی را که از سوی کنوانسیون ژنو در سال ۱۹۴۹ اعلام شده بود، نقض می‌کند. این امر می‌تواند منجر به وقوع جرائم جنگی شود که رسیدگی به آن در حوزه اختیارات دادگاه کیفری بین‌المللی قرار دارد.

رژیم صهیونیستی با بازرسان شورای حقوق بشر در ماه مارس سال ۲۰۱۲ در خصوص تاثیر شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی همکاری نکرد.

سران این رژیم معتقدند که شورای حقوق بشر یک تعصب ذاتی علیه این رژیم دارد. آنها از سیاست شهرک‌سازی خود دفاع می‌کنند.

در این گزارش همچنین آمده است: این هیات معتقد است که انگیزه نهفته در پس اعمال این خشونت‌ها از سوی اسرائیل، ارعاب فلسطینی‌ها برای خارج کردن آنها از سرزمینشان و گسترش شهرک‌سازی‌ها است.

رژیم صهیونیستی همچنین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل را تحریم کرده و با این اقدام به عنوان اولین عضوی محسوب شد که نپذیرفت تا در جلسه‌ای که برای بررسی دقیق سوابق حقوقی‌اش برگزار شده بود، شرکت کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.