شورای عالی آموزش و پرورش بر تغییر محتوای کتابها نظارت کند

حجت‌الاسلام علی ذوعلم کارشناس آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به اجرای نظام ۳-۳-۶ و افزوده شدن یک پایه به مقطع ابتدایی و بالطبع تالیف کتب درسی جدید، ‌ضرورت نظارت بر محتوای کتابهای آموزشی بسیار احساس می شود.

وی افزود: باید تالیف کتب درسی برای پایه ششم ابتدایی و تغییرات کتب درسی در پایه دوم با نظارت شورای عالی آموزش و پرورش انجام شود تا بتوان برنامه‌های سند تحول بنیادین را گام به گام به پیش برد.

ذوعلم درباره تالیف دو کتاب جدید تفکر و پژوهش” و “کار و فناوری” عنوان کرد: دروس آموزشی تا پیش از این متمرکز بر آموخته های ذهنی بود که با تالیف این کتابها،‌ دانش آموزان به صورت عملی کارهای مربوط به پژوهش و همچنین فناوری‌هایی را که در آینده مورد نیازشان است  آموزش می بینند.

به گفته این کارشناس آموزش و پرورش،‌ تاکنون در آموزش و پرورش همه چیز متکی به کتاب و تدریس در کلاسهای چهار دیواری بوده است اما با تالیف این کتابها،‌ معلمان، ‌دانش آموزان را به فضاهای خارج از کلاس برده و تالیف این کتابها تنها زمینه ای برای یادگیری گسترده تر دانش آموزان است.

وی در مورد تاثیر کتاب کار و فناوری ‌توضیح داد: آموزشهای مربوط به کار و فناوری تنها به تربیت اقتصادی دانش آموز کمک می کند. این کتاب زمینه ای برای گریز دانش آموزان از تنبلی و گوشه گیری است و قطعاً‌ تاثیری در ادامه روند آموزشی دانش آموز ندارد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.