شورای عالی بیمه تعرفه ها را اصلاح کند

۲ م دیماه ،

بینا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: قیمت تمام شده خدمات درمانی به قدری گران شده است که نمی‌دانیم از کجا باید آن را تأمین کنیم، بنابراین شورای عالی بیمه سریعاً باید تشکیل جلسه دهد و تعرفه ها را اصلاح کند.
به گزارش بیناف حسن ابوالقاسمی به فارس افزود: باید تلاش شود تا مشکلات بخش سلامت با بالارفتن تعرفه‌ها اصلاح شود. اگر تعرفه‌های بیمه در حال حاضر در سایر حوزه‌ها با شرایط کشور وفق داده شده باید در حوزه سلامت نیز همخوان شود.
وی ادامه داد: بیمه باید پای کار بیاید و درصدی از تعرفه‌ها را برای بالابردن کیفیت خدمات درمانی در بیمارستانها افزایش دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: قیمت تمام شده خدمات درمانی به هیچ وجه با تعرفه‌های اعلام شده همخوانی ندارد و این درحالی است که قیمت تمام شده به سبب گرانی بعضی خدمات بسیار بالا رفته است.
ابوالقاسمی تصریح کرد: برای حل این مشکل چه کسی باید مشارکت و مداخله کند،یا باید منابع، مستقیم پرداخت شود یا اجازه دهند از مردم بگیریم که این با اهداف قانون برنامه پنجم مغایرت دارد.
وی افزود: راه حل دیگر نیز این است که شورای عالی بیمه سریعاً تشکیل جلسه دهد و تعرفه‌ها را اصلاح کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بهترین اقدامی که می‌توان برای کنترل مناسب روی منابع در نظر گرفت،اصلاح تعرفه ها و خدمات بیمه هاست.چرا که منابع به هر روشی که تزریق شوند باز هم هدر می‌روند.
وی اظهار کرد: بخشی از این منابع، اعتبارات مورد نیاز دانشگاههای علوم پزشکی است که باید پرداخت شود تا حقوق پرسنل درمانی داده شده و کارهای نیمه تمام نیز به اتمام برسد.
ابوالقاسمی افزود: هزینه‌های خدمات درمانی بسیار گران شده و اگر بخواهیم به بیماران خدمات بدهیم به قدری گران است که نمی‌دانیم از کجا باید آن را تامین کنیم.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.