شورای عالی بیمه کی از خواب بیدارمیشه؟

بینا- رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن انتقاد از عملکرد بیمه‌ها در حوزه سلامت اظهار کرد: شورای عالی بیمه کی قرار است از خواب بیدار شود. دانشگاه‌های علوم پزشکی در زمینه تعرفه‌ها در تنگنا هستند،‌ هزینه‌های پزشکی روز به روز بالا تر می‌رود و متاسفانه تعرفه‌ها اصلاح نمی‌شوند.

به گزارش بینا، دکتر سید حسن ابوالقاسمی در ششمین کنگره بیماریهای مجاری صفراوی و پانکراس که در بیمارستان آیت الله طالقانی برگزار شد، با بیان اینکه اکنون وضعیت خوبی در زمینه تربیت نیرو در حوزه سلامت داریم، عنوان کرد: در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ نفر در ۱۹۹ رشته مختلف جمع ۱۲ هزار نفری پزشکان پیوستند.

وی با بیان اینکه در گذشته در رشته‌های فوق تخصصی شمار نیروها بسیار اندک بود، اظهار کرد: اما امروز در زمینه ارائه خدمات از سوی پزشکان فوق تخصص با کمترین مشکل مواجهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه امروز روند درمان بیماران به گونه‌ای است که باعث شده بیمار برای انجام تک تک امور درمانی خود به مراکز مختلف سطح شهر مراجعه کند و دائما در رفت و آمد باشد، اظهار کرد: این مسئله موجب شده است تا مخارج درمانی این بیماران در زندگی خانوادگی‌شان نیز اثرگذار باشد.

ابوالقاسمی ضمن تاکید براینکه لازم است نگاه ما به درمان بیماران جامع، عمقی و اساسی باشد، اظهار کرد: دریافت یک جای تمامی خدمات مورد نیاز برای درمان یک بیمار نیازمند کار گروهی است و موجب افزایش رضایتمندی بیمار نیز خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن انتقاد از عملکرد بیمه‌ها در حوزه سلامت اظهار کرد: شورای عالی بیمه کی قرار است از خواب بیدار شود. دانشگاه‌های علوم پزشکی در زمینه تعرفه‌ها در تنگنا هستند،‌ هزینه‌های پزشکی روز به روز بالا تر می‌رود و متاسفانه تعرفه‌ها اصلاح نمی‌شوند.

وی افزود: بیمه‌ها باید نگاه جدی‌تری به تعرفه‌ها داشته باشند. با ادامه یافتن روند کنونی اختلاف تعرفه میان بخش خصوصی و دولتی روز به روز بیشتر می‌شود. لازم است نگاه مدیریتی به درمان اصلاح شود.
ششمین کنگره بیماری‌های مجاری صفراوی و پانکراس از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ مهرماه در بیمارستان آیت‌الله طالقانی برگزار می‌شود.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.