شورای مرز با پیشنهاد نیروهای مسلح و با تصویب فرماندهی کل قوا تشکیل می‌شود

۲۸ آبان ،

13-83.jpg

نمایندگان مجلس در جهت رفع ایرادات شورای نگهبان مصوب کردند که ترکیب اعضا و شرح وظایف شورای مرز از سوی ستادکل نیروهای مسلح تهیه شده و به تصویب فرماندهی کل قوا برسد.

به گزارش تفسیری خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز مجلس موارد اعاده شده از شورای نگهبان در مورد طرح تقویت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی قرار دادند و برای تامین نظر شورای نگهبان این ایرادات را رفع و به تصویب رساندند.

بر این اساس مقرر شد که مطابق با فرمان فرمانده کل قوا به منظور تدوین و تنظیم سیاست‌های راهبردی توسعه متوازن در حوزه‌های امنیتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور در امور مرزی و ایجاد روش‌های اجرایی مشترک و هماهنگی کلان بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مرز و نظارت بر حسن اجرای امور مرزی و تقویت و کنترل موثر مرزها، شورای مرکز تشکیل شود.

همچنین ترکیب اعضا و شرح وظایف این شورا طبق آیین‌نامه‌ای تعیین می‌شود که از سوی ستادکل نیروهای مسلح تهیه می‌شود و به تصویب فرماندهی کل قوا می‌رسد.

طبق یکی دیگر از موارد اصلاحی مجلس در این طرح، مقرر شد که هرگونه دخل و تصرف در اراضی و املاک مردم ساکن روستاهای مرزی با رعایت قانون و احقاق حقوق مالکیت آنها صورت گیرد. دولت نیز موظف شد اعتبارات تملک اراضی زراعی و مورد نسق زارعین را در بودجه سالانه ۹۲ و سال‌های بعد مرزبانی منظور نماید.

موارد دیگر اصلاحی مجلس برای رفع ایرادات شورای نگهبان در مورد طرح تقویت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران بیشتر به ایرادات نگارشی و عبارتی اختصاص داشت.

در پایان مصوبات مجلس برای رفع ایرادات شورای نگهبان، رییس مجلس با قدردانی از زحمات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در تصویب و رفع ایرادات شورای نگهبان گفت:‌ این موضوع قانون مهمی است که امیدواریم به تصویب نهایی شورای نگهبان برسد و به زودی به منصه اجرا برسد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.