شورای پول و اعتبار باید تقویت شود

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی تهران:

آل اسحاق با تاکید بر تقویت نظارت واقعی بر عملیات بانکی و بانکداری گفت: در سیاستگذاری‌ها باید به تدریج نظام بانکی کشور را به سمت استقلال ببریم.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا، یحیی آل اسحاق رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی تهران گفت:‌ شورای پول و اعتبار هم باید تقویت شود و مصوبه‌های آن تأثیرگذار باشد و اگر این مسایل مورد توجه باشد توان و اقتدار سیاست‌های ارزی هم بیشتر می‌شود و این تلاطم ارزی هم پیش نمی‌آید.

وی ادامه داد: نظارت واقعی بر عملیات بانک و بانکداری هم باید تقویت شود و حتی مسوولان دولتی هم به برخی بانک‌ها انتقاد می‌کنند که ناشی از ضعف نظام نظارتی بانک‌هاست.

رییس اتاق تهران گفت: حالا که خواهان تغییر در نظام بانکی هستیم باید به تجارب بانکی ایران و دنیا هم توجه کنیم و طرح تحول بانکی بتواند به نیازهای آینده کشور ما پاسخ دهد.

آل اسحاق اظهار داشت: در طرح تحول بانکی باید اقتضائات و ویژگی‌های اقتصادی کشور در اولویت باشد و حتما باید مسایل اقتصاد اسلامی، فقه اسلامی و شرایط ایران ملاحظه شود.

وی ایده ایجاد بانکداری شراکتی را که بانک در طرح سرمایه گذاری شریک می‌شود، مهم خواند و گفت: همه فعالیت‌ها باید براساس مقررات اسلامی عملیاتی شود و اتاق تهران آماده همکاری است.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی تهران با استقبال از طرح و تدبیر جدید در بازار ارز گفت: با وحدت در تصمیم گیری و هماهنگی در اجرا می‌توان انتظار داشت که نرخ ارز کاهش یابد و بخش تولید به نرخ متعادلی برسد.

وی افزود: اگر سیر نزولی نرخ ارز در بازار غیر رسمی ادامه یابد و تصمیم و تدبیر جدید بانک مرکزی هم به طور کامل اجرا شود می‌توانیم علاوه بر ساماندهی نرخ ارز به ثبات این نرخ هم امیدوار باشیم که برای بخش تولید هم ارزشمند خواهد بود.

بخشی از مشکل بازار ارز هم ناشی از مسائل روانی است که اگر سیاست جدید ارزی با اثربخشی بیشتری اجرایی شود این آثار روانی هم از بین خواهد رفت و به نرخ تعادلی نزدیک خواهیم شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.