شورشیان کلمبیا از دستگیری ۲ جاسوس آلمانی خبر دادند

۱۷ام بهمن ،

dw2-20.jpg

شورشیان چپ گرای کلمبیا موسوم به “ارتش آزادی بخش ملی” می‌گویند، دو جاسوس آلمانی را به اسارت درآورده‌اند. در ماه جاری میلادی این دومین بار است که این گروه اشخاص خارجی را گروگان می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، این شورشیان که دومین گروه بزرگ چریکی در کلمبیا محسوب می‌شوند در بیانیه‌ای که در وب پایگاه اینترنتیشان انتشار یافت، اعلام کردند، دو تن را چند هفته پیش در شمال کلمبیا گروگان گرفته‌اند.

ارتش آزادی بخش ملی هویت این گروگان را “اووبروئر” و “گانتراوتوبروئر” معرفی کرد. ارتش آزادی بخش ملی همچنین گفت، گمان می‌کند که این دو نفر آلمانی می باشند و به خاطر نبود سبب و توضیح برای حضورشان در منطقه ناآرام “کتتومبو” با آن‌ها به عنوان جاسوس رفتار شد.

در این بیانیه اعلام شد: در این هفته‌ها که این دو تن گروگان گرفته شده‌اند، قادر به توجیه حضورشان در این منطقه نبوده‌اند. در حال حاضر این دو جزو عاملان اطلاعاتی محسوب می‌شوند و تحقیقات ادامه دارد.

این گروه در بیانیه خود جزئیات دقیق و مشخص از اینکه این دو تن چه موقع و تحت چه شرایطی دستگیر شده‌اند را بیان نکرد. اما اعلام کرد: هیچ سازمان یا شخصی تاکنون به صورت عمومی در خصوص ناپدید شدن این دو شکایتی نکرده است.

سفارت آلمان در “بوگوتا” قادر به تایید این ادعاها نبود در حالی که سخنگوی وزارت امور خارجه در آلمان اوایل صبح امروز (سه شنبه) گفت: این مساله را دنبال و با تمام احزاب مربوط ارتباط برقرار می‌کند.

بیانیه شبه نظامیان ارتش آزادی بخش ملی درست چند هفته پس از دزدیده شدن دو کانادایی و دو کارگر پرویی معدن طلا در کوه‌های دور افتاده “سن لوکاس” در نزدیکی ایالت “بولیوار” انتشار یافته است.

آن‌ها در میان شش نفری که در تاریخ ۸ ژانویه سال جاری میلادی توسط ارتش آزادی بخش ملی گروگان گرفته شدند، قرار داشتند.

این گروه بارها فشار را بر دولت کلمبیا افزایش داده تا در مذاکرات صلح با شبه نظامیان فارک وارد شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.