شورولت مالیبو ۲۰۲۴ رونمایی شد+عکس

۱۳خردادماه،

شورولت مدل ارتقاء یافته مالیبو را برای سال ۲۰۲۴ رونمایی کرد. مالیبو در رده سدان‌های سایز متوسط قرار دارد و مدل تازه آن جادارتر از قبل و با بازدهی بیشتر راهی بازار خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از پرشین خودرو، بارزترین تغییرات صورت گرفته شامل بازطراحی نمای ظاهری، افزایش فضای پای سرنشینان عقب به میزان ۳٫۱ سانتی‌متر، تغییر بخش پایینی کنسول وسط، استفاده از پیشرانه‌های ۲٫۵ لیتری بهینه‌سازی شده و نیرومندتر ۲ لیتری دارای توربوشارژر و در نهایت سیستم تعلیق بهبود یافته است؛ البته سازنده در زمینه ایمنی گزینه‌هایی از جمله سیستم اخطار نقطه کور و سیستم آگاه‌سازی ترافیک در عقب را به لیست سفارشات اضافه کرده است.

مالیبو ۲۰۲۴ بر پایه همان مدل ۲۰۲۴ ساخته شده تا مشتریان متوقع‌تر را راضی نگه دارد. شورولت در مدل تازه سعی کرده است بیشتر روی ضعف‌های مدل قبلی تمرکز کند. برای مثال یکی از نکات آزاردهنده مدل ۲۰۲۴ فضای کم پا برای ردیف عقب بوده که اکنون مرتفع شده است.

زیر کاپوت مالیبو ۲۰۲۴ یک پیشرانه چهار سیلندر با حجم ۲٫۵ لیتر قرار دارد که مقداری از نیروی خود را فدای مصرف اقتصادی خودرو کرده است؛ از این‌رو پیشرانه مذکور نیرویی برابر با ۱۹۶ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۵۲ نیوتن‌متر دارد که نسبت به مدل قبل یک اسب‌ بخار کاهش توان داشته است. لازم به ذکر است گزینه ۲ لیتری به همراه توربوشارژر همانند سابق دارای قدرتی به اندازه ۲۵۹ اسب بخار است در حالی که گشتاور آن تغییر کرده و به عدد ۴۰۰ نیوتن‌متر رسیده است.

این خودرو در بخش مصرف سوخت با وجود سیستم حرکت/توقف و استفاده از پیشرانه ۲٫۵ لیتری مصرفی در حد ۱۰٫۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برای رانندگی در شهر دارد که نسبت به قبل (۱۰٫۷) بهبود یافته است، همچنین مصرف سوخت مالیبو ۲۰۲۴ در جاده برابر با ۶٫۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این خودرو طی فصل پاییز آتی وارد نمایشگاه‌های فروش خواهد شد.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.