شورون دو میلیارد دلار در صنعت نفت ونزوئلا سرمایه گذاری می کند

خبرگزای آریا- شرکت آمریکایی شورون از سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری این شرکت در توسعه یک میدان نفتی ونزوئلا خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  شرکت ملی نفت ونزوئلا (پی دی وی اس ای) یک قرارداد سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری با شرکت شورون به منظور افزایش تولید یک میدان نفتی ونزوئلا را نهایی کرد.
شرکت ملی نفت ونزوئلا در بیانیه ای اعلام کرد: دو شرکت پی دی وی اس ای و شورون شرایط سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری این شرکت آمریکایی را در پروژه پترو بوسکان (Petroboscan) بررسی کردند.
این شرکت ونزوئلایی همچنین عنوان کرد: تامین اعتبار پروژه پتروبوسکان به وسیله شرکت شورون تا سال ۲۰۲۵ به طول می انجامد و هدف از این سرمایه گذاری افزایش تولید نفت میدان بوسکان ونزوئلاست.
شرکت شورون ۴۰ درصد سهام پروژه افزایش تولید میدان بوسکان ونزوئلا واقع در ایالت شمال غربی زولیا را در اختیار دارد؛ در حالی که ۶۰ درصد باقی مانده متعلق به شرکت ملی نفت ونزوئلاست.
بنابر قانون وضع شده در سال ۲۰۰۷ شرکت های فعال در صنعت نفت ونزوئلا سهام اندکی در پروژه های نفتی این کشور خواهند داشت و شرکت ملی نفت ونزوئلا مجری طرح های توسعه پروژه های نفتی خواهد بود.
بر پایه آمارهای دولت ونزوئلا، تولید نفت خام این کشور هم اکنون به میانگین روزانه سه میلیون بشکه رسیده است، در حالی که برآوردهای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) از تولید روزانه دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه حکایت دارد.
شرکت ملی نفت ونزوئلا هم اکنون با مشارکت شرکت های بین المللی نفتی از جمله شورون، انی ایتالیا، رپسول اسپانیا و روسنفت روی توسعه ذخایر نفت خام فوق سنگین کمربند نفتی اورینوکو کار می کند.
این شرکت ونزوئلایی امیدوار است نخستین مرحله برداشت از ذخایر نفت فوق سنگین کمربند نفتی اورینوکو را در سال ۲۰۱۲ آغاز کند، که به رشد تولید ونزوئلا به افزایش درآمدهای نفتی این شرکت کمک می کند.
با اجرای کامل پروژه های جدید در کمربند نفتی اورینوکو، سرانجام دو میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه به تولید ونزوئلا افزوده می شود و این پروژه ها ۸۰ میلیارد دلار سرمایه جذب می کنند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.