شوشتری:تعامل مردم و دولت سوریه، شاه کلید حل بحران داخلی است

دوشنبه ۲۶ تیر – ۱۲:۴۹:۴۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، مقاومت مردم سوریه در برابر دخالت بیگانگان در کشور و تاکید بر حق تعیین سرنوشت را عامل شکست توطئه‌های دشمنان ملت سوریه خواند و گفت: تعامل مردم و دولت سوریه، شاه کلید حل بحران داخلی است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، هادی شوشتری تلاش ابرقدرت‌ها در ایجاد بحران و اغتشاش در سوریه را اقدامی در جهت شکستن خط مقاومت در منطقه خواند و تصریح کرد: کشور‌های غربی و متحدان منطقه‌ای آنها، از اقتدار و تاثیرگذاری جبهه مقاومت بر کشور‌های مسلمان منطقه، احساس خطر کردند و درصدد مقابله با این جبهه برخاستند.
نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی، افزود: قدرت‌های بزرگ با وعده انجام اصلاحات و گسترش دموکراسی، دست به ایجاد بحران زدند تا یکی از مهره‌های اصلی مقاومت ضد خود را ساقط کنند.
وی با یادآوری آگاهی مردم سوریه از نیت واقعی مستکبران، تصریح کرد: مقاومت مردم سوریه در برابر دخالت بیگانگان در کشور و تاکید بر حق تعیین سرنوشت خود، توطئه‌های دشمنان ملت سوریه را خنثی کرد.
شوشتری گفت: مردم سوریه که تجربه دموکراسی وارداتی در عراق و افغانستان را شاهد بودند، در برابر سناریوی استعماری غرب، ایستادگی کردند و امنیت و تمامیت ارضی کشور را فدای وعده اصلاحات غرب نکردند.
وی تعامل و همگرایی داخلی میان مردم و دولت دمشق را شاه کلید حل و فصل مسالمت آمیز بحران داخلی سوریه خواند و یادآور شد: طرح مطالبات معارضین و حاکمیت سوریه، منجر به تامین امنیت خواهد شد و ایجاد بستری مناسب برای برگزاری مذاکرات سازنده میان طرفین داخلی درگیری، برون‌رفت از ناامنی را تسریع خواهد کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تعامل دولت با مردم، پرهیز از مقابله با ملت و شرکت دادن مخالفان در فرآیند سیاسی از سوی مقامات دمشق را از مولفه‌های شکست طرح‌های ابرقدرت‌ها در بحرانی کردن سوریه و منطقه خواند.
لازم به ذکر است که بحران داخلی سوریه که از سوی غرب به رهبری آمریکا و در جهت تغییر حکومت دمشق انجام گرفت، پس از ماه‌ها مقاومت مردمی، با شکست مواجه شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۶۱۲۴۹۴۹۶۷۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.