شوک فرهنگی: مراسم بالماسکه هالووین در دانشگاه الزهرا تهران + عکس



تاریخ انتشار: ۲۰ January 2016 | 7:37 am

بالماسکه و هالووین در دانشگاه الزهرا

 یک غفلت فرهنگی مشهود با نمایش چهره زشت بالماسکه توسط مسئولان فرهنگی اتفاق افتاد.

چهره زشت بالماسکه و هالووین در دانشگاه الزهرا!

مد و لباس ، واژه ای که این روزها به هر طریقی تعبیر می شود و بدون در نظر داشتن معیارهای عرفی و شرعی فضایی شده برای نمایش مظاهر غربی و لباس ها و پوشش هایی که هیچگونه سنخیتی با فرهنگ ایرانی اسلامی ندارد.یکی از این اتفاقات نادر و تاسف برانگیز برگزاری یک فشن شو با عنوان «لباس خلاقانه» است که متاسفانه در یک نهاد علمی و فرهنگی همچون دانشگاه الزهرا برگزار شده و حیرت همگان را برانگیخت. لباس هایی که هیچ نشانه ای از اسلامی بودن در آنها یافت نمی شود و افرادی با آرایش هایی که در نگاه اول ما را یاد مراسم بالماسکه و هالووین می اندازد که بسیار تاسف برانگیز و قابل تامل است.

4036721_785_copy.jpg

اینکه چنین مراسمی در چنین سطحی در یکی از مهمترین و معتبرترین نهادهای علمی ما برگزار می شود و صدایی از کسی درنمی آید مبنی بر اینکه قرار بر این بوده که بنیادهایی مانند مد و لباس مروج و اشاعه دهنده فرهنگ پوشش ایرانی – اسلامی باشند ، نه اینکه حالا با بهره گرفتن از چنین ظواهر مردودی طلایه دار اشاعه فرهنگی باشند که می خواهد در تار و پود تفکر و اندیشه جوانان ما رخنه کند.

4036722_519.jpg

جالب اینجاست که حدود ۷۰ طراحی که ۷۰ طرح خود را در این مراسم به نمایش گذاشته اند ، از آن بعنوان حرکتی نو و خلاقانه یاد کرده اند و نام آن را هم «لباس خلاقانه» گذاشته اند ، سوال اینجاست که اگر برای بروز خلاقیت و ابراز وجود به اصطلاح هنرمندانه دست به هر کاری بزنیم ، پس تکلیف ارزش ها و مبانی اعتقادی و شرعی چه می شود ؟
4036723_233.jpg

علاوه بر کارگروه مد و لباس که تاکنون نتوانسته به خوبی الگوهای کلان و مورد نظر را به اجرا درآورد ، نهادهای تربیتی ، فرهنگی و آموزشی ما نیز هنوز نتوانسته اند با یک جمع بندی و تشکیل یک اتاق فکر قوی و کارآمد در برابر این هجوم های فرهنگی مشهود بایستند و جامعه را به سمت درستی هدایت کنند و گواه این ماجرا هم برگزاری چندین مراسم شو غیرمتعارف لباس در نقاط مختلف شهر تهران است که در حد تذکرات باقی ماند و حالا هم کار به جایی رسیده است که در یکی از نهادهای معتبر علمی به راحتی یک مراسم نامتعارف برگزار می شود.
4036724_173.jpg

بی تردید تداوم چنین حرکاتی و غفلت مسئولان مربوطه از جریان گرفتن این گونه مراسم تبعات فرهنگی و اعتقادی بسیار بدی را در جامعه خواهد داشت و باید نسبت به نظارت های ارگانی حساسیت های بیشتری به خرج داد تا شاهد برگزاری این مراسم نباشیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

 

تا این لحظه ۲۲نظر ثبت شده
  1. سپیده:

    ای بابا. دانشگاه الزهرا دانشگاهی برای طراحی لباس هست و این کار بسیار زیبایی هم که انجام گرفته “های فشن” نام دارد! یک طراحی بین المللی. قرار نیست چون اینجا ایرانه و ما مسلمان هستیم از هنر های بین المللی دور افتاده بمونیم. اصلا هنر هیچ حد و مرزی نداره و در کل درست نیست که همه چیز رو به دین و مذهب ربط داد.
    یک کار فوق العاده بود. هم از دانشجوها هم از اساتیدی دانشگاه و همه دست اندرکارانشون بابت این کار خیلی خوب و هنری تشکر میکنم. به عنوان یک طراح لباس و گرافیست باید بگم کارتون عالی و حرفه ای بود.

  2. الهام:

    یعنی اگه نظر “رضا” رو اینجا نمیدیدم دق میکردم از اینکه چقدر بعضی ها ناآگاهانه و طبق چیزی که رسانه ها به خوردشون میدن نظر میدن. ناراحتم از عملکرد رسانه هایی که برای جلب مخاطب حقایق رو وارونه نشون میدن و این کار بعضا طبعات سنگینی هم داره … مثلا بعضی واحدها و بعضی بخش های شوی لباس بعضی دانشگاه ها رو یه عده بسی.. سر خود حذف کردن؛ ناراحتم از کسایی که تصاویر یه مراسم کاملا زنونه رو منتشر کردن؛ ناراحتم از اینکه بدون فکر و تحقیق راجع به شنیده ها نظرات آنچنانی میدیم، خودمونو از خیلی حقوقمون محروم میکنیم… و خوشحال هم هستیم

  3. رضا:

    این مراسم بالماسکه نیست، اینجا دانشگاه الزهرا هست ، اینها هم همشون دانشجوهای رشته طراحی دوخت لباس هستن و همه البته خانم و این لباسها هم خلاقیت طراحی دوخت لباس هستش ، اول تحقیق کنین بعد اینهمه قضاوت بکنین

  4. شهرزاد:

    خیلی کار جالبی کردن..

  5. محمد:

    شما مدیون خون شهدا هستید

  6. فاطمه:

    واقعا جالبه من فقط کمی شادی تو این عکس میبینم

  7. مرضیه:

    من یکی خودم شخصا از تقلید کردن بدم میاد .اینهمه مراسم داریم خودمون چرا باید اینقدر خودمونو ریز ببینیم .و غربیا رو با فرهنگ و با کلاس جلوه بدیم . خودمون از همه بهتریم والا .

  8. رکسانا:

    تو هر جای دنبا که ادم بره اخرش به بد حجابا و اون هایی که خیلی با حجابنو پوشیه می زنن گیر میدن نوجوونایی مثل من گیج می شن که کدومو انتخاب کنن …………………. ولی کسی که این عکسو منتشر کرده گناه کرده

  9. alireza:

    سلااااااااااااام…کلاسیک چت منتظر شماست امیداوارم تشریف بیارید و مارو خوشحال کنید…ممنون

  10. Zara:

    در ضمن این نمایش بیشتر شبیه هالوین بود تا بالماسکه مثل اینکه هنوز نفهمیدن با خودشون چند چندن
    گند زدن به بالماسکه و تاریخچه ش
    تا اونجایی که من میدونم تو بالماسکه ماسک و نقاب باید باشه این هالوینه که اجق وجقو شکل شیاطین در میارن خودشونو

  11. Zara:

    این ماییم که غربى هارو به ابر قدرت هاى دنیا تبدیل کردیم
    با تقلید کورکورانه از فرهنگ و سنت هاى بیگانگان
    ایا عید نوروز ما یا چهارشنبه سورى یا جشن مهرگان یا حاجى فیروز ما ویا….قدمتش بیشتره یا جشن هاى بى سرو ته و بى معنى هالوین و امسال اون!!!!!
    ایا ایران پهناور و کهن پوشش ها ى دیگه اى براى ترویج و ارائه نداره غیر از ترویج خلاقیت در طراحى لباس هاى هالوین!!!!!
    کسى فرهنگ مارو به رسمیت شناخته که دانشجو هامون دارن واسه سنن غربى تبلیغات میکنن و اسمشو میزارن نواورى و خلاقیت !!!!
    دانشجوهاى کدوم کشور خارجى میان در مورد پوشش و رقص هاى محلى ایران زمین فشن شو برگزار میکنن …کردى بلوچى ترکمن اذرى و غیره و غیره
    لوطفن باز هم اصل و ول نکنین بچسبین به فرع اینقد تو سرزنها و دخترامون نزنیم مگر مسئولین دانشگاه اقایون نیستن پس خطا کار اصلى این عالیجناب ها هستن که مذکر تشریف دارن

  12. آسو:

    زشتترین حرکت متعلق به شماست که از یک مراسم زنانه که هیچ مردی توش حضور نداره تحت هر عنوانی هم که باشه عکس منتشر می کنین و اصلا به حق الناسش فکر نمیکنین تازه دم از دینداری هم میزنین و واضحترین حقوق رو زیر سوال میبرین
    حق الناس خیلی بالاتر از حجابه

    • مهران:

      بدحجابی بدترین حق الناسه بیسواد . برو تحقیق کن که بدحجابی زنهای غرب زده چه اسیبی به افراد و جامعه وارد کرده . در ضمن اصلا نمایش بالا بدی به کسی نبود که حق الناس باشه . و اینکه از کلمه ی دینداری برای ارامش ترستون استفاده نکنید ترسوها .

      • آسو:

        میشه یه حدیث یا آیه یا روایت از این تشخیص حق الناست بدی با سواد
        فعلا که جامعه تو از نظر خشونت و تجاوز بالاتره
        در ضمن در تصاویر بالا هر حرفی به صاحبان عکسها زده شده اگر حق الناس نیست پس چیهدر ضمن ما از دین استفاده نمیکنیم شما برای مطامع خودتون از دین هر کیسه ای برای خودتون دوختین و هر وقت خواستین با مغازه دین به همه پریدین برو از دیوار سفارتت برو بالا تو رو چه به تشخیص حق الناس

        • بی حجابی و بدحجابی حق الناس و حق الله است:

          راه حلّ این شبهه و تبیین حجاب در بینش قرآن کریم این است که زن باید کاملاً درک کند، حجاب او تنها مربوط به خود او نیست تا بگوید من از حق خودم صرف‏نظر کردم، حجاب زن مربوط به مرد نیست تا مرد بگوید من راضیم، حجاب زن مربوط به خانواده نیست تا اعضای خانواده رضایت بدهند، حجاب زن، حقی الهی است.

          لذا می‏بینید در جهان غرب و کشورهایی که به قانون غربی مبتلا هستند اگر زن همسرداری آلوده شد و همسرش رضایت داد، قوانین آنها پرونده را مختومه اعلام می‏کنند، اما در اسلام این چنین نیست، حرمت زن نه اختصاص به خود زن دارد نه شوهر و نه ویژه برادر و فرزندانش می‏باشد، همه اینها اگر رضایت بدهند، قرآن راضی نخواهد بود، چون حرمت زن و حیثیت زن به عنوان حق‏اللَّه مطرح است .

      • سیروس:

        همه میدانند بی حجابی چه ضربه ای به جامعه غرب زده

  13. zm:

    آفرین به ذوق و استعداد این دانشجوها – چرا همش عادت به سرزنش دارید خسته نشدید

    • ایمان:

      اره بالماسکه خوبه چون غرب اومده من نمیدونم این مردم ما کی میخوان شعورشونو ببرن بالا اینای که ادعای تمدنشون میشه متاسفان تمدنو فقط تو لخت کردن خودشون میبینن وتمدونو با هرزگی اشتباه گرفتن به خدا این بی شعوری تن ادمو میلرزونه

  14. تکی:

    براشون متاسفم . منو بکشند و بگن خفت بدحجابی رو امتحان کن امتحان نمیکنم چون من از دیار ایرانم و نواده ی کوروشم همان کوروشی که بزرگترین صفتش دینداری و غیرتش بود .

    • zm:

      من فقط ذوق و استعداد دیدم نه چیز دیگری

      • اقای صالحی:

        بدحجاب ها دلشون سیاهه . چون دلی که صاف و پاک باشه خدا ولش نمیکنه . در صورتی که بدحجابی بدترین سیلی خدا به یک خانمه .
        نمیگم همه ی محجبه ها خوبن . نه ولی ۸۰ درصد محجبه ها خوب هستند و حجاب صددرصد تاثیر خودش رو میذاره روی حیا و وقار و سنگینی و پاکی .

        • سینا:

          صورت و ظاهر زشته بدحجاب ها شبیه این بالماسکه هاست .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.