شیخ الاسلام:آمریکا ناقض آشکار حقوق شهروندی و حقوق کشورهاست

خبرگزاری آریا – مشاور رئیس ومدیرکل امور بین‌الملل مجلس، با بیان تاسف از شکنجه و رفتارهایی که با شهرزاد میرقلی‌خان در زندان‌های آمریکا شد، گفت: کلام و عمل آمریکا در زمینه حقوق بشر با یکدیگر هم‌خوانی ندارد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، حسین شیخ الاسلام شکنجه شهرزاد میرقلی‌خان در زندان‌های آمریکا را نقض آشکار حقوق بشر خواند و گفت: آمریکا با تعریف‌های جدیدی که از حقوق بشر مطرح کرده، عرف جهانی را به‌گونه‌ای خودخواهانه تغییر داده است.
مشاور رئیس و مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا با نقض حقوق بشر، به رعایت آن در جهان اعتقادی ندارد، تصریح کرد: ادعاهای آمریکا درباره حقوق بشر با عملکرد این کشور هم‌خوانی ندارد.
شیخ الاسلام با بیان اینکه آمریکا درمورد برخورد با موضوع حقوق بشر در جهان برخورد دوگانه‌ای را در پیش گرفته است، افزود: آمریکا در کنار نقض آشکار حقوق شهروندی در این کشور با دخالت در پیشبرد اهداف بیداری اسلامی کشورهایی چون مصر و بحرین، ناقض حقوق اولیه کشورها هم بوده است.
وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی برای پیگیری حقوق از دست رفته شهرزادمیرقلی خان در مجامع قضایی جهانی آمادگی دارد، یادآور شد: آمریکا با این توهم که قدرت برتر دنیا است به خود اجازه نقض حقوق بشر را داده و با یک شهروند ایرانی چنین برخوردی می کند.
مشاور رئیس ومدیرکل امور بین‌الملل مجلس، پرداخت پول به وکیل تسخیری از سوی شهرزاد میرقلی خان را اوج نقض حقوق انسانی در آمریکا دانست و گفت: وزارت امورخارجه باید حقوق ضایع شده اتباع ایرانی را در مجامع قضایی بین‌المللی پیگیری کند.
شهرزاد میرقلی خان شهروند ایرانی که در دسامبر سال ٢٠٠٨به اتهام ارسال تجهیزات نظامی به ایران، در آمریکامحاکمه و به پنج سال حبس محکوم شده بود، گفته: در مدت زمان حضور در زندان‌های آمریکا بارها مورد شکنجه قرار گرفته و و برای استفاده از وکیل تسخیری ۲۰ هزار دلار پول پرداخت کرده است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.