شیخ الاسلام:۱+۵ خود را ملزم به رعایت توافقات دوجانبه بداند

چهارشنبه ۱۴ تیر – ۱۲:۰۴:۲۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – مشاور و مدیرکل امور بین‌الملل رئیس مجلس، از سرگیری مذاکرات اصلی هسته‌ای را امری مثبت خواند و گفت: +۵ خود را ملزم به رعایت توافقات دوجانبه بداند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، حسین شیخ الاسلام درباره توافق ایران و ۱+۵ در استانبول برای ادامه مذاکرات هسته‌ای، گفت:گرچه طرح مباحث و ابهام‌های فنی از سوی کشورهای غربی درباره برنامه‌های صلح‌آمیز ایران بهانه‌ای سیاسی بیش نیست اما ادامه نشست‌های مشترک برای شفاف‌سازی مسائل اقدام مثبتی است.
مشاور و مدیرکل بین‌المللی رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته به همه مباحث ادعایی غرب پاسخ گفت و آژانس بین‌المللی انر‍ژی اتمی نیز کتباً نوشت که دیگر شبهه‌ای در فعالیت‌های صلح آمیز هسته ای ایران وجود ندارد و همه ابهام‌ها در این باره رفع شد.
وی ادامه داد: تدوام مذاکرات هسته‌ای را امر منفی نمی‌دانم و معتقدم جمهوری اسلامی همواره آمادگی دارد که در چارچوب معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی به سئوالات ۱+۵ جواب دهد اما این گروه نیز باید خود را ملتزم به رعایت توافقات دوجانبه بداند و در جهت اجرایی شدن آنها گام عملی بردارد.
مشاور و مدیرکل امور بین‌الملل رئیس مجلس تصریح کرد: اکنون که مذاکرات کارشناسی استانبول با توافق طرفین برای از سرگیری مذاکرات کامل پایان یافت، انتظار می‌رود غرب به چارچوب فنی و کارشناسی مشخص شده در مذاکرات اصلی پایبند بماند چون تحت این شرایط گفت و گوهای مشترک می‌تواند روندی سازنده را طی کند.
واشنگتن پست در مطلبی به نشست کارشناسی هسته ای ایران با ۱+۵ در استانبول اشاره کرد و نوشت: قدرت‌های غربی و ایران در نشست استانبول توافق کردند تا گفتگوهای هسته ای را ادامه دهند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۴۱۲۰۴۲۴۶۱۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.