شیخ بهایی عامل استحکام تاریخی روابط ایران و لبنان بود

یکشنبه ۲۴ اردیبهشت – ۰۴:۲۸:۳۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

در کنفرانس بررسی اندیشه‌های شیخ بهایی عنوان شد:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- کنفرانس بین‌المللی بررسی اندیشه‌های شیخ بهایی با حضور گسترده‌ علما و اندیشمندان مسلمان روز ۲۰ اردیبهشت در لبنان آغاز بکار کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، غضنفر رکن‌آبادی سفیر ایران در لبنان طی سخنانی شیخ بهایی را عالمی بزرگ، مجتهد، فیلسوفی صاحب نظر و مربی کریم الاخلاق دانست و گفت: شیخ بهایی از مفاخر جبل عامل است .منطقه‌ای موثر که در طول تاریخ، علمای بزرگی هم‌چون شهید اول ، شهید ثانی و شیخ بهایی را تربیت کرده است.
سفیر کشورمان ضمن پرداختن به روابط قوی و دیرینه‌جمهوری اسلامی و لبنان افزود: شیخ بهایی عاملی مهم در استحکام این روابط چندین ساله است و ملت و دولت ایران در تمامی زمینه‌ها در کنار ملت و دولت لبنان قرار دارند.
در ادامه شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان به نمایندگی از سید حسن نصرالله، شیخ بهایی را شخصیتی مهم و متواضع دانست که بر خلاف علمای هم‌عصرش همواره با مستضعفان و فقرا به معاشرت می‌پرداخت و همچون سایر علمای جبل عامل شخصیتی تقریبی و وحدوی داشت
وی در ادامه با بیان اینکه شیخ بهایی، همانند امام خمینی(ره)و مقام معظم رهبری به دور از عصبیت مذهبی همگان را به وحدت در مقابل بیگانگان و دشمنان اسلام فرا‌می‌خواند، افزود: امام خمینی(ره) رهبر وحدت اسلامی بود و همه فعالیت‌های خود را در چهارچوب وحدت اسلامی قرار داده بود تا نشان دهد تفرقه‌ای بین مسلمانان وجود ندارد.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان تمامی علما را به وحدت فراخواند  و اسلام را زنده به وحدت دانست و گفت: اختلافات امروز در جهان اسلام، اختلافات سیاسی است که حکام جهت تحریک مردم و طوایف ایجاد کرده‌اند و هیچ گونه جنبه دینی و مذهبی‌ای ندارد.
کنفرانس بین‌المللی ” بررسی اندیشه‌های شیخ بهایی” با حضور هیأتی از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و اندیشمندانی از کشورهای عربستان ،عراق ، مصر ، مغرب  و از سوی مجمع تقریب مذاهب اسلامی و همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) ، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در لبنان و جمعیت امام صادق(ع ) دیروز ۲۳ اردیبهشت در بیروت به کار خود خاتمه می‌دهد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۳۱۶۲۸۳۷۲۵۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.