شیرجه رو ایران ۲ مدال طلا کسب کرد

جام جم آنلاین: پیشکسوت شیرجه ایران به دو مدال طلای چهاردهمین دوره رقابت های شیرجه قهرمانی پیشکسوتان جهان در ایتالیا دست یافت.

به گزارش روز چهارشنبه جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فدراسیون شنا ، حسن لطفی پیشکسوت شیرجه کشورمان در چهاردهمین دوره مسابقات شیرجه پیشکسوتان جهان که در شهر ریکیون ایتالیا برگزار شد در مواد ۳ متر تخته فنر و سکو و در گروه سنی ۵۴-۵۰ سال به مدال طلای این مسابقات دست یافت و برای نخستین بار کشورمان را در این مسابقات صاحب مدال کرد.

این شیرجه رو کشورمان در ماده ۳ متر تخته فنر با کسب امتیاز ۲۰/۲۴۶ به مقام قهرمانی و مدال طلا دست یافت و “ورنر زوهلک” از آلمان با امتیاز ۱۰/۲۴۱ و “تونی هانتر” از انگلیس با امتیاز ۱۵/۲۲۴ به مدال های نقره و برنز دست یافتند.

همچنین در ماده شیرجه از سکو حسن لطفی با کسب امتیاز ۳۵/۲۰۷ به مقام قهرمانی جهان رسید و “ونر زوهلک ” از آلمان با امتیاز ۰۵/۱۹۲ و “ادمندو ورگا” از برزیل با امتیاز ۶۵/۱۷۸ به مقام های دوم و سوم دست یافتند.

چهاردهمین دوره مسابقات شیرجه پیشکسوتان قهرمانی جهان اواسط خرداد به میزبانی ایتالیا برگزار شد. شیرجه رو ایرانی الاصل مقیم انگلیس با کسب این ۲ مدال طلا تنها ایرانی محسوب می شود که در تاریخ ۲۸ ساله این رقابت ها موفق به کسب مدال طلا قهرمان جهان شده است.

این شیرجه رو کشورمان ضمن ابراز خرسندی از کسب این موفقیت جهانی برای شیرجه ایران اظهار داشت: خدا را شکر می کنم که موفق شدم به این مقام جهانی دست یابم و پرچم کشورم را در جریان رقابت های  پیشکسوتان جهان به اهتزاز درآورم.

او گفت: در شرایطی به این موفقیت دست یافتم که ۲۳ سال از صحنه مسابقات دور بودم اما با تلاش و جدیت و تمرینات مستمر خود را برای این مسابقات آماده کردم و خوشحالم که بالاتر از رقیبانم به مدال طلا دست یافتم.

لطفی با بیان اینکه این قهرمانی نشان داد که شیرجه روهای ایران می توانند در مسابقات مهم جهانی به موفقیت دست یابند اظهارداشت: امیدوارم کسب این ۲ مدال طلا از سوی یک پیشکسوت شیرجه بتواند شعله موفقیت شیرجه را میان جوانان این رشته روشن کند و آنان با انگیزه و جدیت بیشتری برای کسب موفقیت تلاش کنند.

او گفت: این مدال آوری متعلق به شیرجه ایران است و من تنها نماینده کوچکی از جامعه شیرجه ایران هستم و امیدوارم توانسه باشم از جهتی دینم را به شیرجه ایران ادا کنم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.