شیرینی که به کام والدین هیچ گاه تلخ نمی شود – اخبار اجتماعی

تا به حال به گوشه ای ایستاده اید و با دقت و آرامی نگاه کرده اید هنگامی که کودکی با چشمانی براق و لبخندی شیرین تر از عسل و با آن دو پای کوچکش به سمت آغوش مادر می رود …

تا به حال به گوشه ای ایستاده اید و با دقت و آرامی نگاه کرده اید هنگامی که کودکی با چشمانی براق و لبخندی شیرین تر از عسل و با آن دو پای کوچکش به سمت آغوش مادر می رود و لبان مادر را به آرامی تکان می خورد که شاید زیر لب می گوید این حس، بهترین حس خوشبختی است.
به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، بزرگترین هدیه ای که خداوند می تواند به انسان عطا کند فرزندی سالم و نیکوست از بزرگترین شگفتی های بشری است که همین کودک کوچک می تواند خوشبختی های بزرگ را به خانواده اش اعطا کند و طبق آمار گرفته شده خانواده هایی که صاحب فرزند می باشند بیشتر احساس خوشبختی کرده و کمتر به بیماریهای روحی و روانی مبتلا می گردند.

یک روانشناس در رابطه با آثار نامحدود فرزند برای والدین اظهار داشت: فرزند و یا همان صاحب فرزند شدن و بازشدن پای یک نو رسیده در خانواده خالی از لطف هم نیست کودکی که متولد می شود عشق و محبت را با خود به همراه می آورد و موجب اعتماد به نفس والدین شده و همدلی و استحکام خانواده را مستحکم تر می کند که این موارد تنها اشاره ای از تاثیرات فرزند بر خانواده خود می باشد.

غلامی در رابطه با تاثیرات مفید روحی که فرزند علت آن است، اذعان داشت: بازی کردن با کودک و به حالت بچه گانه حرف زدن و یا مثل او شکلک درآوردن احساس سبک بودن را به انسان تحمیل می کند و به عبارتی کودک شدن به انسان دست می دهد که این امر باعث شده تا شما از ته دل بخندید و حواستان به هیچ یک از مشکلات زندگی نباشد و این احساس را دوست دارید دوباره هم تکرار کنید که همین شادی کوچک تاثیرات بزرگی را به همراه دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: از دیگر تاثیرات مفید و مهم توجه و احساس مسئولیت در برابر یادگیری است که آن را نسبت به فرزند خود امری واجب تلقی می کنید و برای کسب آن می کوشید تا کودک دلبندتان را به بهترین نحو ممکن تربیت کنید و او را شکلی آگاه و بدون مشکل پرورش دهید که این اقدام به دانش هر چه بیشتر والدین می افزاید و فهم آنان را بالا می برد.

غلامی با اشاره به اینکه همدلی و درک درست از زندگی از دیگر تاثیرات مهم کودک است افزود: کودک نو رسیده ای که تازه قدم های کوچکش در زندگی تان نهاده موجب می شود تا حس همدلی و درک شما نسبت به مسائل زندگی بالا رود و به مفهومی دیگر باعث رشد روح انسانی شما می گردد تا زندگی را بهتر بفهمد و زیبایی هایش در چشمتان بیشتر از پیش جلوه کند به طور مثال اگر در قطاری صدای گریه بچه ای را بشنوید به جای خشم و عصبانیت با او همدلی می کنید و شاید در امور مختلف به یاری او بشتابید.

وی در پایان اظهار داشت: صاحب فرزند شدن در والدین از دیگر تاثیرات چون اعتماد به نفس ، شادی، استحکام پیمان پدر و مادر، دور کردن بیماریهای روانی، علم و یادگیری بیشتر والدین برای دور کردن مزاحمان و دیگر مواردی که حتی به ذهنمان هم نمی رسیدند نیز دارا می باشد. /ل


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.