«شیر سنگی» دوباره روایت می‌شود

جام جم آنلاین: مراحل ساخت و روند تولید فیلم سینمایی « شیر سنگی» ساخته مسعود جعفری جوزانی ،دوشنبه ، ۲۶ تیرماه ، ساعت ۱۷ در برنامه « یک فیلم ، یک تجربه » نمایش داده می‌شود.

در این قسمت از برنامه مستند «یک فیلم، یک تجربه »  که «برد شیر» نام دارد و یوسف نیکنام آن را کارگردانی کرده است به بررسی فیلم سینمایی «شیر سنگی» می‌پردازد.

« شیر سنگی » ساخته تحسین شده مسعود جعفری جوزانی است که وی در سال ۱۳۶۵ این فیلم را بر مبنای فیلمنامه‌ای از خودش جلو دوربین برد  و در آن مجموعه ای از بهترین های سینمای ایران همچون عزت الله انتظامی، علی نصیریان، ولی شیراندامی، علیرضا شجاع‌نوری، حمید جبلی، احمد هاشمی، شمسی فضل‌الهی، فهیمه راستکار، آزیتا لاچینی و … بازی کردند.

این فیلم در پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های فجر برگزیده لوح زرین بهترین فیلمنامه و بهترین صداگذاری شد.

گفتنی است  مجموعه « یک فیلم ، یک تجربه »  با هدف بررسی ساخت مهم ترین آثار سینمایی ایران هر روز ساعت ۱۷ از شبکه مستند سیما به روی آنتن می رود.

« خانم گلاب » به شبکه مستند می آید     

فیلم مستند «خانم گلاب » از مجموعه «یک زندگی» به تهیه کنندگی جواد ظهیری، دوشنبه این هفته به روی آنتن شبکه مستند سیما می رود.

«یک زندگی» عنوان مجموعه ای است که در قسمت های متفاوت به مضمون واحدی می‌پردازند و آن سرگذشت و زندگی یک انسان خاص است. این انسان به دلایل مختلف زندگی اش کمی با دیگران متفاوت است و نوع زندگی اش او را شاخص کرده است و در « خانم گلاب » به کارگردانی سیدمهدی حسینی و امیر پوریاباشی داستان زندگی زنی را روایت می کند که راننده اتوبوس است و این تفاوت شغلی تاثیرات عجیبی در زندگی او گذاشته است.

« خانم گلاب » دوشنبه ، ۲۶ تیرماه ، ساعت ۲۱:۳۰ و به مدت ۳۰ دقیقه از شبکه مستند سیما پخش می شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.