شیر ۹۱۷ تومانی را ۶۳۰ تومان می‌فروشیم

رییس انجمن گاوداران تهران:
شیر ۹۱۷ تومانی را ۶۳۰ تومان می‌فروشیم

۰۰:۱۶ (شنبه ۲۰ خرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

در حالی که هنوز نهاده ارزان در اختیار دامداران قرار نگرفته و هر کیلو شیرخام با علوفه بازار آزاد ۹۱۷ تومان تمام می‌شود، دامداران این محصول را ۶۳۰ تومان می‌فروشند اما کارخانه‌های لبنی قیمت آن را ۸۰۰ تومان عنوان می‌کنند.

سیداحمد مقدسی ـ رییس انجمن صنفی گاوداران استان تهران ـ  تصریح کرد: ‌درحال حاضر قیمت پایه شیر خام (با ۳٫۲ درصد چربی، بار میکروبی ۷۰۰ هزار و تحویل در دامداری ) کیلویی ۶۳۰ تومان به کارخانه‌های لبنی تحویل داده می‌شود اما کارخانه‌های لبنی قیمت این محصول را در حالی ۸۰۰ تا ۸۵۰ تومان عنوان می‌کنند که مابه التفاوت افزایش چربی و کاهش بار میکروبی را در آن لحاظ کرده‌اند.

به گفته وی دامداران گرانفروشی نکرده‌اند و کارخانه‌ها با اعلام نرخ ۸۰۰ تومان برای هرکیلو شیر تشویش اذهان عمومی می‌کنند چرا که شیر ۸۰۰ تومانی، شیر درجه یک بوده که بار میکروبی آن بسیار کمتر از شیر پایه و درصد چربی آن بالاتر است.

عضو هیات مدیره مرکز همکاری‌های امور دام تصریح کرد: کارخانه‌های لبنی شیر خام را با بهترین کیفیت با احتساب هزینه حمل، جایزه چربی، افزایش چربی و پروتئین و کاهش بار میکروبی کیلویی ۸۰۰ تا ۸۵۰ تومان اعلام می‌کنند.

رییس انجمن گاوداران استان تهران خاطرنشان کرد: طبق توافق‌نامه‌ای که اوایل خرداد ماه با وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شد، قرار شده است شرکت پشتیبانی امور دام، جو و ذرت را کیلویی ۴۱۰ تومان، سویا را کیلویی ۸۰۰ تومان و سبوس گندم را به قیمت ۲۳۰ تومان در دامداری تحویل دهند و شیر خام با ۳٫۲ درصد چربی و بار میکروبی ۷۰۰ هزار را در دامداری کیلویی ۶۳۰ تومان تحویل بگیرد اما تاکنون هیچ یک از این نهاده‌های ارزان به دست دامداران نرسیده است.

وی گفت: اگر شرکت پشتیبانی امور دام نتواند ظرف ۲۰ روز آینده علوفه ارزان را به دامداری‌ها تحویل دهد باید مابه‌التفاوت علوفه بازار آزاد را بپردازد.

مقدسی خاطرنشان کرد: هر کیلو افزایش چربی ۱۰ تومان و هر صد هزار کاهش بار میکروبی نیز ۱۰ تومان جایزه دارد لذا کارخانه‌های لبنی شیر خامی را که بابت آن کیلویی ۸۰۰ تومان به دامدار بها می‌دهند با احتساب هزینه حمل ونقل، جوایز چربی و بار میکروبی عنوان می‌کنند.


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.