«شیش تایی‌آ » سیاه و سفید روی آنتن می‌رود

۲۷ آبان ،

جام جم آنلاین: تهیه‌کننده برنامه «شیش تایی‌آ » گفت: در اقدامی ابتکاری و‌ برای اولین بار، این برنامه به صورت یعنی سیاه و سفید از آنتن شبکه کودک و خانواده پخش می‌شود.

به گزارش تفسیری روابط عمومی سیما، حامد جواد زاده افزود: «شیش تایی‌آ » تا ۱۳ ماه محرم مصادف با سوم امام حسین (ع) برنامه‌های بسیاری را برای نوجوانان تدارک دیده و دکور برنامه هم تغییر اساسی کرده است.

او با اعلام این‌ که در این مدت میهمانی به برنامه دعوت نخواهد شد، افزود: «شیش تایی‌آ » هر روز با قرائت قرآن کریم با صدای قاری بین‌المللی حبیب‌الله سبحانی آغاز می‌شود و سپس عبدالله روا مجری، برنامه به صاحت مقدس حضرت حجت علیه السلام ادای احترام خواهد کرد.

جواد زاده با اشاره به آیتم‌های مختلف این برنامه گفت: از آیتم‌های ویژه این ایام می‌توان به « شب شمار محرم» اشاره کرد که در آن مرثیه‌ای برای مالک شب، که یکی از شهدای کاروان کربلاست، خوانده می‌شود.

این تهیه کننده با بیان این‌که می‌خواهیم در این برنامه ۷۲ یاور امام حسین علیه السلام در صحرای کربلا را معرفی کنیم، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته «شیش تایی‌آ» هر شب به معرفی۶ نفر از این یاران می‌پردازد.

جوادزاده افزود: فرصتی فراهم شده تا نویسندگان،‌ شاعران، کارشناسان مذهبی، معلم‌ها و به طور خلاصه مالکان تفکر موضوع عاشورا و کاروان کربلا را با زبان ساده و امروزی برای نوجوانان تبیین کنند.

او با اعلام این خبر که دکور برنامه «شیش تایی‌آ » هم تغییر کرده است، افزود: برای طراحی دکور از آیتم‌هایی مثل سقاخانه، اسپند، سینی چایی و قند که به نوعی در فرهنگ ما به نماد تبدیل شده‌اند، استفاده شده است. نمادهایی که بخشی از آنها جایگاه ویژه‌ای در عاشورا و فرهنگ شیعی دارند.

به گفته او نام ۷۲ تن از اصحاب امام حسین (ع) به صورت سیاه مشق بر دیوار دکور برنامه نقش بسته و هر شب نام اصحابی را که به شهادت می‌رسند با رنگ قرمز مشخص خواهیم کرد.

او با بیان این که حتی لباس مجری برنامه هم طراحی ویژه‌ای دارد، گفت: به تمام جزئیات توجه شده و همه تلاش خود را به کار بستیم، به این امید که بتوانیم ویژه برنامه شایسته‌ای برای این ایام تولید کنیم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.