شیطنت و اشکال‌تراشی غرب،‌ دلیل تنزل سطح مذاکرات به کارشناسی است

عضو کمیسون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه شیطنت و اشکال‌تراشی غرب دلیل تنزل سطح مذاکرات هسته ای از عالی به کارشناسی است، گفت: غرب در جریان مذاکرات با ایران صادق نیست چرا که مذاکرات می توانست در سطح عالی به نتیجه برسد اما این اتفاق نیفتاد.

نوذر شفیعی نماینده مردم ممسنی در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ در سطح کارشناسان گفت: با وجود حساسیت موضوع، غرب با گذشت چندین دور مذاکره هنوز درباره محورهای آن دچارتردید بوده و مباحث فنی و کارشناسی را به سمت حاشیه می برند.

وی در ادامه با بیان اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید بر به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای خود است، افزود: به عقیده ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران موضوع استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای تنها با مذاکره قابل حل بوده و به هیچ عنوان نیز از آن عقب‌نشینی نخواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به تحریم‌های اعمال شده غرب علیه جمهوری اسلامی ایران و طرح آن در جریان مذاکرات تصریح کرد: به عقیده ما تحریم یک موضوع کاملا سیاسی است اما آنچه که بدیهی است اینکه ایران هیچگاه ماده ۳۹ منشور حقوق بشر را نقض نکرده که مستوجب تحریم باشد و لذا چنانچه قرار باشد در جریان مذاکرات درباره تحریم ها بحث شود، غرب نباید از آن به عنوان برگ برنده‌ای برای امتیازگیری از ایران استفاده شود.

شفیعی در پایان با بیان اینکه با وجود حساسیت موضوع طرفین به این نتیجه رسیدند که بحث مذکور نیازمند کارشناسی و بررسی های بیشتر است، خاطر نشان کرد: تنزل سطح مذاکرات از سطح عالی به کارشناسی نتیجه شیطنت آمریکا و غرب و بی‌صداقتی آنهاست چرا که اگر طرف غربی با صداقت در این مذاکرات حضوری می‌یافت قطعا حصول نتیجه باید درسطح عالی صورت می گرفت.

گفتنی است سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که دور بعدی گفتگوهای کارشناسان ایران با اعضای ۱+۵ سوم مرداد (۲۴جولای) در استانبول برگزار خواهد شد.

وی هدف از این گفتگوها را کاستن از اختلافات کنونی بین طرفین و نیز یافتن راههایی برای پیشبرد مذاکرات به جلو اعلام کرده است.

/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.